سومین کشتی حامل سوخت ایران وارد آب‌های ونزوئلا شد

کمبود سوخت در ونزوئلا در ماه‌های اخیر به اوج رسیده است

ایران از ماه مه کشتی حامل سوخت را برای ونزوئلا می‌فرستد، ۲۵ مه ۲۰۲۰- AFP

به عنوان نشانه دیگری از همکاری نزدیک تهران و کاراکاس، سومین کشتی حامل سوخت ایران به مقصد ونزوئلا روز شنبه وارد آب‌های این کشور آمریکای جنوبی شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نفتکش فاکسون حامل ۲۳۴ هزار بشکه بنزین است که بامداد امروز به وقت محلی وارد آب‌های شمال ایالت سوکره در شمال شرق ونزوئلا شد.

ایران یک گروه متشکل از سه تانکر را برای ارسال سوخت به ونزوئلا، که با بحران شدید اقتصادی روبه‌رو است، روانه آب‌های بین‌الملی کرده بود. فاکسون آخرین تانکر است.

بر اساس این گزارش، «فورچون» دومین تانکر حامل سوخت ایران بود که جمعه وارد بندر آموای ونزوئلا شد، و تانکر اول به نام «فارست» هم روز سه‌شنبه در بندر الپالیتو پهلو گرفت.

این دومین گروه از کشتی‌های حامل سوخت در سال جاری میلادی است که جمهوری اسلامی ایران برای کمک به دولت نیکلاس مادورو به مقصد ونزوئلا اعزام کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایران در فاصله ماه مه تا ژوئن سال جاری گروهی شامل پنج کشتی حامل سوخت را برای ونزوئلا فرستاده بود.

ونزوئلا خود از تولیدکنندگان نفت در جهان است، اما در چند سال اخیر با بحران شدید سیاسی و اقتصادی دست به گریبان بوده است و کمبود سوخت در آن کشور در ماه‌های اخیر به اوج رسیده است.

ارسال سوخت از ایران به این کشور آمریکای جنوبی به رغم مخالفت ایالات متحده انجام می‌شود که هر دو کشور را تحت سنگین‌ترین تحریم‌های اقتصادی قرار داده است.

روزنامه وال استریت ژورنال اواسط اوت (اواخر مرداد) از توقف چهار تانکر حامل سوخت ایران برای ونزوئلا خبر داده بود، اما سفیر ایران در کاراکاس آن خبر را رد کرد.

بیشتر از