چلسی کلینتون از دلیل بر هم زدن دوستی‌اش با ایوانکا ترامپ می‌گوید

کلینتون در گذشته از ترامپ ستایش کرده بود

هیلاری کلینتون و چلسی کلینتون- Emma McIntyre/Getty Images/AFP

چلسی کلینتون در توضیح این که چرا دیگر ایوانکا ترامپ را دوست خود قلمداد نمی‌کند گفت «به دوست بودن با کسی که فعالانه در وقایع ظالمانه و ناشی از بی‌کفایتی هر روزه در دولت شرکت می‌کند، علاقه‌ای ندارد.»

کلینتون عصر پنجشنبه در شوی تلویزیونی زنده با اندی كوهن حضور یافت. 

در این برنامه، کوهن درباره رابطه کلینتون ۴۰ ساله با دوستان قدیمی‌اش ، دو دختر رییس‌جمهور آمریکا سوال کرد و از او پرسید که چطور در گذشته دخترهای آقای ترامپ را با عناوینی چون «دوستانه ، یا دوست» توصیف می‌کرد؟

کوهن پرسید: «چه بر سر این دوستی‌ آمد و آیا اصلا هیچ ارتباطی با هم دارید؟ چه توصیفی از این رابطه دارید؟»

در پاسخ کلینتون گفت از آخرین باری که با ترامپ در تماس بوده چند سال گذشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کلینتون گفت:‌ «از سال ۲۰۱۶ به این سو با او حرف نزده‌ام. به دوستی با کسی که نه‌تنها در کارهای بد شریک است بلکه فعالانه و هر روز در اقدامات ظالمانه و ناشی از بی‌کفایتی دولت مشارکت دارد، علاقه‌ای ندارم. جوابم این است.» 

کوهن به دوستی سابق این زنان پرداخت و از کلینتون پرسید که آیا در دوران کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ هیچ ارتباطی با همدیگر داشتند، وقتی که هیلاری کلینتون، مادر چلسی کلینتون، رقیب انتخاباتی و مخالف دونالد ترامپ، پدر ایوانکا ترامپ بود؟

کلینتون گفت:‌ «در آغاز کمپین ارتباط داشتیم.» 

«اما واقعا سخت است وقتی که با کسی طرفیم که مدام کاندیدایی را ستایش می‌کند - حال چه پدرش باشد و چه نباشد- که از نژادپرستی و جنسیت‌زدگی و یهودستیزی و اسلا‌م‌ستیزی و انسان‌ستیزی و دگرجنس‌گراستیزی و تئوری‌های توطئه حرف می‌زند و دروغ می‌گوید و به شکل بنیادین فاسد است.»‌

کلینتون افزود که وقتی ترامپ و پدرش «از هیچ لحاظ دیگر آدم‌های سابق نیستند»، به اعتقاد او دوست سابقش «مانند هر فرد دیگری که برای مدتی طولانی برای او (دونالد ترامپ) کار کرده، طبق تعریف، شریک جرم است.» 

او نتیجه گرفت: «نمی‌خواهم با چنین فردی دوست باشم.»‌

کلینتون در گذشته از ترامپ ستایش کرده بود، مثلا در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۵ که در مجله ووگ منتشر شد. 

کلینتون در این مصاحبه درباره دوست آن زمان خود گفت:‌ «او همیشه حواسش به افراد دور و برش است تا مطمئن شود که همه دارند از لحظه لذت می‌برند.»

او گفت‌:‌ «این حالت از برخی جهات مرا یاد پدرم می‌اندازد و توانایی او در بالا بردن شور و شعف در میان جمع. ایوانکا همه چیزش طبیعی است. و به نظر من این خصیصه فوق‌العاده‌ای است زیرا بدون شک هر کس دیگری که زیبایی او را داشت می‌توانست خیلی تصنعی باشد.» 

© The Independent

بیشتر از زندگی