طغیان دوباره ویروس کرونا در نیویورک

برای اولین بار از سه ماه پیش، بیش از هزار نفر در یک روز مبتلا شدند

میدان تایمز نیویورک که معمولا پر ازدحام ترین نقطه شهر است ANGELA WEISS / AFP

روز جمعه پاسخ آزمایش بیش از هزار نفر از ساکنان نیویورک برای ابتلا  به کووید-۱۹ مثبت شد.

این اولین بار از تاریخ ۵ ژوئن است که آماری این قدر بالا در موارد ابتلا گزارش می‌شود.

به گزارش شبکه ای‌بی‌سی۷، تعداد موارد ابتلای جدید در این ایالت طی هفته‌های گذشته، روند افزایشی ثابتی داشته است. این صعود ممکن است به خاطر بازگشایی مدارس و از سر گرفتن کسب‌وکارها باشد.

این ایالت با میانگین ۶۶۰ مورد ابتلا در هر روز مواجه بود، اما گزارش کرد که در هفته منتهی به روز جمعه، میانگین موارد ابتلا حدود ۸۱۷ نفر در روز بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز شنبه، فرماندار اندرو کومو اعلام کرد از حدود ۱۰۰ هزار آزمایش گرفته شده در روز گذشته، پاسخ آزمایش ۱۰۰۵ نفر مثبت شده است.

آقای کومو از مردم خواست به پیروی از راهنماهای مقابله با این ویروس ادامه دهند.

آقای کومو گفت: «برای نیویورکی‌ها حیاتی است تا از راهنمایی‌های موجود برای مقابله با کووید-۱۹ پیروی کنند، چرا که به پاییز و فصل شیوع آنفولانزا نزدیک می‌شویم. پوشیدن ماسک، حفظه فاصله در اجتماع و شست‌وشوی دستان می‌تواند تغییر مهمی ایجاد کند. اعمال این قوانین ایالتی توسط دولت‌های محلی نیز به کاهش شیوع این بیماری کمک خواهد کرد.»

به گفته گرت رودز، از اعضای کارگروه مقابله با کووید۱۹ آقای کومو، تعداد کل موارد ابتلا هنوز در واقع بسیار پایین‌تر از آمار شیوع به این بیماری عالم‌گیر در ماه‌های اول است.

او اشاره کرد که آمار اخیر پس از انجام حدود ۱۰۰ هزار آزمایش اعلام شده است، در حالی که آمار ماه ژوئن هر بار مربوط به نتیجه ۶۰ هزار آزمایش بود.

آقای رودز در توییتر نوشت: «آیا دلیلی برای نگرانی وجود دارد؟ بله، تا وقتی کووید با ماست، نگرانی هم وجود دارد. نکته کلیدی این است که نگذاریم این ویروس از محلات مورد سرایت به مناطق مجاور و شهرهای همسایه شیوع یابد.»

او همچنین گفت که این صعود در میان افراد جوان که حدود ۱۶ درصد موارد ابتلای روز جمعه را شامل می‌شدند، کمتر بوده است.

چندین محله در بروکلین و کوئینز که مدارس مذهبی خصوصی آنها از اوایل سپتامبر برای تدریس حضوری به دانش‌آموزان مجددا باز شدند، شاهد افزایش موارد مبتلا بوده‌اند.

مقامات بهداشتی ایالت نیویورک هشدار دادند که ادامه افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ در این محلات ممکن است باعث اعمال محدودیت‌هایی شدید بر حضور در جامعه شود.

صعود موارد ابتلا در حالی است که آقای کومو از تاسیس کمیته‌ای خبر داد که قرار است واکسن طراحی شده برای ویروس کرونا تحت دولت آقای ترامپ را بررسی و توزیع کند.

آقای کومو گفت: «من امروز کمیته‌ای را منصوب می‌کنم که راهکاری برای توزیع واکسن و برنامه‌ عملی برای این که چطور آن را پیاده کنیم، تدوین کند.»

آقای ترامپ از این اقدام انتقاد کرده است.

آقای ترامپ گفت: «به نظرم تو جان ساکنان نیویورک را به خطر می‌اندازی. و اگر نگاهی به خانه‌های سالمندان این ایالت بیندازید، درخواهید یافت که او قبلا هم این کار را کرده است. و وقتی از آن باخبر شوید، خواهید دید که چقدر غم‌انگیز است.»

© The Independent

بیشتر از جهان