۶۰۰ دانشجوی دانشگاه گلاسگو به قرنطینه رفتند

تاکنون نتیجه آزمایش کرونای ۱۲۴ دانشجو مثبت بوده‌ است

« موارد ابتلای گزارش‌شده از شروع ترم تحصیلی ۱۲۴ نفر است اما به نظر می‌رسد که آمار واقعی بیشتر است.» -Andy Buchanan / AFP

بیش از ۶۰۰ دانشجوی دانشگاه گلاسگو ملزم به خود قرنطینگی شده‌اند، این اقدام پس از نتیجه مثبت آزمایش کرونای دست‌کم ۱۲۴ دانشجو در یک شیوع گسترده در دو خوابگاه انجام گرفت.

این دانشگاه می‌گوید که باور بر این است دو «دسته عمده» شیوع‌ بیماری به رفت‌وآمدهای بین تاریخ ۱۲ ام تا ۱۴ ام ماه سپتامبر و آغاز مراسم هفته بازگشایی دانشگاه مربوط می‌شود.

بنا بر گفته یک سخنگو، «تعداد موارد ابتلای گزارش‌شده از شروع ترم تحصیلی ۱۲۴ نفر است اما به نظر می‌رسد که آمار واقعی از این میزان هم بیشتر است.»

نیکولا استرجن، وزیر اول اسکاتلند، اوایل روز چهارشنبه گفت، «شیوع قابل‌ توجه در دانشگاه گلاسگو» بر آمار روزانه کووید ۱۹ وزارت بهداشت و درمان در منطقه «گریتر گلاسگو» هم تأثیر گذاشته است و در مجموع ۲۲۴ مورد ابتلا در روز گذشته، توسط هیئت بهداشت ثبت ‌شده است.

جیسون لیچ، مدیر کلینیک ملی از دانشجویان خواست تا به دنبال گزارش‌ها از کووید ۱۹ در چندین دانشگاه و افزایش عفونت در سراسر کشور در مهمانی‌های خانگی شرکت نکنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از برخی از دانشجویان دانشگاه‌های «داندی» و «اَبِردین» هم خواسته ‌شده است تا خود را قرنطینه کنند.

پروفسور لیچ در جلسه توضیحی آمار روزانه ویروس کرونا اظهار داشت: «شما نباید مهمانی‌ خانگی داشته باشید، از این واضح‌تر نمی‌توانم بگویم.»

شیوع‌ در گلاسگو با خوابگاه‌های «مورانو استریت» و «کارینکراس» مرتبط است.

این دانشگاه گفت که «برای مدیریت این موارد از نزدیک با وزارت بهداشت و درمان گریتر گلاسگو و گروه بهداشت عمومی کلاید همکاری می‌کند» و البته از هیچ دانشجویی که تحت درمان بیمارستان قرار گرفته باشد، اطلاع ندارد.

پروفسور لیچ گفت که وی روز سه‌شنبه از طریق اتحادیه ملی دانشجویان پیرامون آخرین محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا، با رهبران دانشجویی صحبت کرده است.

وی افزود: «ما در مورد این‌که آن‌ها چه‌کارهای بیشتری می‌توانند انجام دهند و چه پیام‌های بیشتری را می‌توانند منتقل کنند تا از این طریق به ما کمک کنند به بحث و گفتگو پرداختیم.»

«در حال حاضر شماری از شیوع بیماری در مراکز آموزش عالی در سراسر کشور وجود دارد و موارد قابل ‌توجهی از افراد (در ابتلا به ویروس کرونا) مثبت هستند.»

«ما به یاری تک‌تک دانشجویان در سراسر اسکاتلند نیازمندیم تا شیوع این ویروس را متوقف کنیم.»

وی دانشجویان را مستقیماً خطاب قرار داد و به توصیه‌های بهداشت عمومی دولت درباره ویروس کرونا دوباره اشاره کرد و همچنین از مردم خواست تا برنامک «پروتکت اسکاتلند» (محافظت از اسکاتلند) را دانلود کنند.

وی گفت، بسیار «حیاتی» است کسانی که ملزم به خود قرنطینگی شده‌اند ۱۴ روز کامل را در خوابگاه خود بمانند و به هیچ دلیلی خارج نشوند. او تأکید کرد این افراد که خود را قرنطینه می‌کنند باید بکوشند تا از هر گونه تماس نزدیکی با سایر افراد در خوابگاه مشترکشان پرهیز کنند.

وی ممنوعیت جمع شدن خانوارهای مختلف در یک ‌خانه را برای دانشجویان خوابگاه هم تأیید کرده و افزود: «اجازه برگزاری مهمانی ندارید. متأسفم و امیدوارم به‌زودی دوباره این امکان فراهم شود.»

© The Independent

بیشتر از جهان