لندن در فهرست مراقبت کرونایی قرار گرفت

هشدار صریح به تمام لندن‌نشینان «اکنون زمان آن رسیده تا دست به دست هم بدهند»

شمار تخمینی مبتلایان به کووید-۱۹ در انگلستان در عرض یک هفته ۶۰ درصد جهش داشته است-Tolga Akmen / AFP

طبق اعلام سازمانی فراحزبی که نماینده شهر لندن و تمام ۳۲ شهرک آن است، این شهر در فهرست مراقبت کرونایی دولت قرار می‌گیرد.

شورای شهر لندن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در این مرحله هیچ اقدام اضافه دیگری در این شهر انجام نمی‌گیرد، ولی قرارگیری در این فهرست «هشدار  صریحی است به تمام لندن‌نشینان که اکنون زمان آن رسیده تا دست به دست هم بدهند.»

این در حالی است که طبق آمار جدید که اداره آمار ملی بریتانیا منتشر کرده است، شمار تخمینی مبتلایان به کووید-۱۹ در انگلستان در عرض یک هفته ۶۰ درصد جهش داشته است. میزان ابتلا در مناطق شمال غرب، یورکشایر و هامبر، لندن و شمال شرق، بیش‌تر بوده است.

به گفته شورای شهر لندن، «در حال حاضر اقدام اضافه دیگری انجام نخواهد گرفت و خوش‌بختانه ظرفیت انجام آزمایش در لندن تقویت شده است، چنان که امکانات آزمایش کووید-۱۹ به موقع در دسترس اهالی لندن قرار دارد و دولت باید تضمین کند که از این به بعد نیز وضعیت همین طور باقی بماند.»

«در شهرک‌های لندن هم صنوف، کسب‌وکارها و نیروهای پلیس به میدان آمده‌اند تا آموزش‌ها و توضیحات لازم را ارائه دهند و در صورت لزوم، مقررات و محدودیت‌های جدید را اعمال کنند. دولت هم باید تأمین اعتبارات مالی را تضمین کند تا نیاز به استفاده از منابع سایر خدمات نباشد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«از تمام اهالی لندن درخواست می‌کنیم دست به دست هم بدهند و محدودیت‌های ملی اعلام شده در روز سه‌شنبه را رعایت کنند.»

این نهاد همچنین افزود که آن دسته از اهالی لندن که علایم ویروس کرونا را دارند، باید تقاضای آزمایش بدهند یا با شماره ۱۱۹ تماس بگیرند.

صادق‌خان، شهردار لندن، دلیل نگران‌کننده شدن اوضاع در پایتخت را فقدان ظرفیت آزمایش در این شهر اعلام کرد و گفت چنان کمبودی «به هیچ وجه قابل قبول» نیست.

او گفت: «لندن هم‌اکنون به نقطه اوج بسیار نگران‌کننده‌ای رسیده است و شاهد افزایش شدید تماس‌ها با اورژانس‌، بستری شدن در بیمارستان‌ها و انتقال بیماران به بخش‌های مراقبت ویژه هستیم.»

«کمبود شدید امکانات آزمایش و ردگیری و افزایش مجدد ابتلا به کرونا به معنای آن است که اقدامات جدید برای کاهش دادن شیوع کرونا، مطلقاً ضروری است.»

او همچنین در توییتر نوشت: «دولت باید فوری امکانات آزمایش در پایتخت را افزایش دهد و اهالی لندن هم باید احتیاط کنند و دستورالعمل‌های بهداشت عمومی را رعایت کنند.»

«امکانات آزمایش را طی دو هفته گذاشته به سایر نقاط بحرانی کشور انتقال داده بودند و اکنون شمار آزمایش‌های هفتگی در پایتخت نسبت به اواسط اوت ۴۳ درصد کاهش یافته است.»

آقای خان افزود: «وزرا فقط باید محکم به کار بچسبند. اهمیت حیاتی دارد که امکانات آزمایش فوراً در لندن افزایش یابد و در مناطقی تمرکز یابد که بیش از همه مورد نیاز است. هر گونه تأخیر، باعث خراب شدن اوضاع شهر و از دست رفت جان مردم می‌شود.»

طبق آمارگیری کرونایی توسط اداره آمار ملی که با آزمایش هزاران نفر از اهالی لندن در خانه‌ها‌شان (اعم از این که نشانه‌ای داشته باشند یا خیر) صورت گرفته است، از ۱۳ تا ۱۹ سپتامبر حدود ۱۰۳ هزار و ۶۰۰ نفر، یعنی حدود یک نفر از هر ۵۰۰ نفر، به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

افزایش ابتلا به کرونا در تمام گروه‌های سنی رخ داده است و بالاترین میزان افزایش هم در رده ۱۷ تا ۲۴ سال رخ داده است.

همزمان با قرار گرفتن لندن در فهرست مراقبت کرونایی، لیدز هم تازه‌ترین شهری است که از نیمه شب جمعه محدودیت‌هایی برای اهالی وضع کرد و رفت و آمد مردم به خانه‌های دیگران ممنوع شده است.

© The Independent

بیشتر از جهان