۴۰۰ نهنگ در سواحل استرالیا جان سپردند

«برای آزاد کردن حیوانات تلاش می‌کنیم و تا وقتی حیوان زنده‌ای در بین آنها باشد ادامه می‌دهیم»

نهنگ‌ها در آب‌های کم‌عمق سواحل تاسمانی گیر افتادند-POOL / AFP

در فاجعه‌ای که گمال می‌رود بزرگترین هجوم دسته‌جمعی ماهی‌ها به ساحل در استرالیا باشد، نزدیک به ۴۰۰ نهنگ سیاه (موسوم به نهنگ خلبان) در سواحل تاسمانی جان داده‌اند.

اولین بار روز دوشنبه حدود ۲۷۰ نهنگ در سواحل غربی این ایالت استرالیا کشف شد و پس از آن روز چهارشنبه یک گروه ۲۰۰ تایی دیگر از بالگردهای گشت‌زنی مشاهده شدند، که در فاصله شش مایلی گروه اول به ساحل زده بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیک دکا، مدیر خدمات پارک‌ها و حیات وحش تاسمانی، چهارشنبه عصر تأیید کرد که تمام حیوانات گروه دوم جان داده‌اند، که بدین ترتیب آمار کل کشته‌شدگان به ۳۸۰ رأس می‌رسد.

وی گفت: «ما هر چقدر بتوانیم برای آزاد کردن حیوانات به تلاش خود ادامه می‌دهیم و تا وقتی حیوان زنده‌ای در بین آنها باشد تلاش می‌کنیم».

کریس کارلیون، متخصص زیست‌شناسی حیات وحش در طرح حفاظت شیلات، گفت به ساحل زدن ۴۷۰ نهنگ «بزرگترین» فاجعه هجوم دست‌جمعی ماهی‌ها به ساحل است که تا به حال در تاسمانی به ثبت رسیده است.

آقای کارلیون نسبت به نجات نهنگ‌های بیشتر ابراز خوش‌بینی کرد و افزود: «شانس خیلی خوبی داریم که تعداد بیشتری از نهنگ‌های گیرافتاده در تپه‌های شنی را آزاد کنیم».

اگرچه علت هجوم دسته‌جمعی نهنگ‌ها مشخص نیست، به گفته وانسا پیروتا، دانشمند آبزیان، احتمال دارد خطای جهت‌یابی باعث این حرکت شده باشد.

خانم پیرونا افزود که «نظام اجتماعی بسیار قدرتمند» نهنگ‌ها دلیل به ساحل زدن این تعداد عظیم از حیوانات است.

آخرین بار سال ۲۰۰۹ بود که بیش از ۵۰ نهنگ به صورت دسته‌جمعی به سواحل تاسمانی زده بودند.

در سال ۱۹۹۶ هم ۳۲۰ نهنگ سیاه در ایالت استرالیای غربی به خشکی زدند و در سال ۲۰۱۷ در جزیره جنوبی نیوزیلند ۶۰۰ نهنگ از همین نژاد به ساحل هجوم آوردند.

گزارش بیشتر از آسوشیتدپرس

© The Independent

بیشتر از جهان