بلومبرگ جریمه محکومان را می‌پردازد تا به جو بایدن رای دهند

۳۲ هزارنفر قادر خواهند بود با پس گرفتن حق رای، به نفع نامزد دمکرات در انتخابات شرکت کنند

در ایالت فلوریدا زندانیان آزاد شده از حق رای دادن دوباره محروم هستند-FREDERIC J. BROWN / AFP

مایکل بلومبرگ  با جمع‌آوری کمک ۱۶٫۱ میلیون دلاری قصد دارد جریمه و هزینه‌های دادگاه ۳۲ هزار محکوم زندانی را پرداخت کند تا بتوانند در فلوریدا به نفع جو بایدن رأی بدهند.

پس از صدور یک حکم دادگاه که به محکومین اجازه می‌دهد حق رأی دادن را دوباره به دست آوردند، شهردار سابق نیویورک از طریق «ائتلاف بازپس‌دهی و حقوق فلوریدا» در پی جمع‌آوری کمک ۲۰ میلیون دلاری است.

به گزارش واشینگتن پست و آگزیوس که اولین بار خبر جمع‌آوری کمک ۱۶٫۱ میلیون دلاری آقای بلومبرگ را منتشر کردند، رأی‌دهندگان سیاه‌پوست و لاتین که قبلاً برای رأی دادن ثبت‌نام کرده‌اند و کمتر از ۱۵۰۰ دلار جریمه بدهکارند، واجد شرایط طرح کمک به بازپرداخت بدهی‌ها هستند.

علاوه بر کمک پنج میلیون دلاری دیگری از سوی چند شخصیت سرشناس نظیر جان لیجند، لیبورن جیمز و مایکل جوردن، طرح مزبور بدهی ۳۲ هزار رأی‌دهنده را در ایالت کلیدی فلوریدا پرداخت کرده است.

این در حالی است که آقای بایدن چند روز پیش اولین سفر خود به این ایالت را به‌منظور تحکیم حمایت مردمی انجام داد. یک نظرسنجی به مدیریت ان‌بی‌سی و ماریست نشان داده است که رأی شهروندان لاتین بین نامزدهای جمهوری‌خواه و دموکرات به دو قسمت مساوی ۵۰/۵۰ تقسیم می‌شود. این میزان رأی بسیار ضعیف‌تر از ۵۹ درصد رأی به هیلاری کلینتون در مقابل ۳۶ درصد به ترامپ است که در نظرسنجی مشابهی پیش از انتخابات ۲۰۱۶ انجام شد و نتیجه این شد که ترامپ با اختلاف یک درصد برنده شد.

اصلاحیه قانون ایالتی در سال ۲۰۱۸ که به محکومین اجازه شرکت در انتخابات را داد موردانتقاد گروه‌های حقوق انتخاباتی قرار گرفت اما پرونده آن ده روز پیش دوباره در شعبه یازدهم دادگاه تجدیدنظر ایالات‌متحده بالا آمد.

بر اساس یادداشتی که در روزنامه واشینگتن پست منتشر شد، تمرکز روی جامعه سیاه‌پوستان و اسپانیایی تبارانی که تمایل بیشتری به رأی دادن به بایدن دارند، راه را برای بلومبرگ که به دنبال روش‌های کم‌هزینه‌تر خرید رأی برای دموکرات‌هاست هموارتر می‌سازد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این یادداشت حاکی است ۳۱ هزار و ۷۹۰ رأی‌دهنده مورد هدف که ۲۵ هزار و ۵۴۸ نفر از آن‌ها سیاه‌پوست هستند، فاصله اندکی با تعداد رأی‌هایی دارد که فرماندار جمهوری‌خواه ران دی‌ سانتیس و سناتور جمهوری‌خواه ریک اسکات را در سال ۲۰۱۸ برنده کرد.

در این یادداشت آمده «ما بخش قابل‌توجهی از رأی‌دهندگان را شناسایی کردیم که نیازی به اندکی سرمایه‌گذاری دارد. آمار نشان می‌دهد که سیاه‌پوستان در فلوریدا وضعیت منحصربه‌فردی دارند که در هیچ گروه دیگری از رأی‌دهندگان سابقه ندارد. به کمک آن‌ها، نرخ حمایت دموکرات‌ها از ۹۰ درصد به ۹۵ درصد می‌رسد».

یکی از مشاوران آقای بلومبرگ که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با این روزنامه گفت نامزد پیشین ریاست جمهوری از حزب دموکرات خواهان بازپرداخت دیون است «زیرا با این کار رأی ده‌ها هزار شهروندی که متمایل به جو بایدن هستند بلافاصله زنده خواهد شد».

بلومبرگ که پیش‌تر قول کمک دست کم ۱۰۰ میلیونی را برای کارزار انتخاباتی بایدن در فلوریدا داده بود، در بیانیه‌ای اظهار داشت «مصمم است به قانون محرومیت از شرکت در انتخابات و ریشه‌های تبعیض‌آمیز آن خاتمه دهد».

وی گفته «حق رأی دادن در دموکراسی ما بنیادین است و هیچ فرد آمریکایی نباید از این حق محروم شود».

دزموند مید، مدیر اجرایی ائتلاف بازپس‌دهی و حقوق فلوریدا، گفته است این سازمان روز چهارشنبه طرح خود را برای بازپرداخت جریمه ۳۲ هزار مجرمی که برای شرکت در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند اعلام می‌کند. بازپرداخت جریمه‌ها باید پیش از مهلت ۵ اکتبر انجام شود.

آقای مید گفت «این اقدام در جهت اولویت دادن به انسان در مقابل سیاست است».

© The Independent

بیشتر از جهان