اپل عاقبت پیش محبوبیت کروم لنگ انداخت

در سیستم عامل ۱۴ می توان کروم را به جای سافاری مرورگر پیش فرض کرد

Justin Sullivan/Getty Images/AFP
 

اپل بالاخره تغییری را که بسیاری انتظارش را داشتند در سیستم عامل آیفون لحاظ کرد و به کاربران اجازه داد که مرورگر پیش‌فرض خود را تغییر دهند.

غول تلفن‌های هوشمند اینک در سیستم عامل آی‌او‌اس۱۴ و آی‌پد او‌اس۱۴ به تولیدات شرکت‌های دیگر (محصولاتی که توسط اپل ساخته نشده‌اند) و همچنین به مرورگرها و سرویس‌های ایمیل، این امکان را می‌دهد که به عنوان برنامک‌های پیش‌فرض در گوشی‌های کاربران نصب شوند. 

این به معنی آن است که دارندگان آیفون و آی‌پد که دیگر نمی‌خواهند به صورت پیش‌فرض و خودکار از مرورگر سافاری و ایمیل استفاده کنند، اینک می‌توانند هنگام باز کردن لینک و ایمیل، مرورگر خود را به انتخاب خودشان به گوگل کروم و فایرفاکس و ایمیل خود را به اوت لوک یا جی‌میل تغییر دهند.

هرچند در حال حاضر گوگل کروم تنها مرورگری است که در تنظیمات جدید قابلیت استفاده دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

انتظار می‌رود که سایر مرورگرها و برنامک‌ها نیز با نزدیک شدن زمان عرضه آی‌او‌اس۱۴ به‌روزرسانی و به این تنظیمات افزوده شوند.

به منظور ایجاد این تغییرات، کاربران می‌بایست آخرین نسخه گوگل کروم را از فروشگاه‌برنامک‌ها دانلود کنند. سپس در قسمت تنظیمات، کروم و همچنین گزینه برنامک مرورگر پیش‌فرض Default Browser App را انتخاب کرده تا تنظیمات از سافاری به کروم تغییر یابد.

انتظار می‌رود سیستم عامل آی‌اواس۱۴ اپل تا پایان ماه عرضه شود.

سایر قابلیت‌های آی‌او‌اس۱۴ همچنین شامل App Library می‌شود که به کمک آن کاربران مجبور نیستند همه برنامک‌های خود را به صورت یک‌جا در صفحه خانگی خود داشته باشند. 

همچنین ابزارک‌های جدیدی به تنظیمات جدید افزوده شده که از آن جمله می‌توان به امکان تصویر در تصویر برای تماشای ویدیو و تنظیمات حریم خصوصی اشاره کرد. اپل در مراسم خاصی  در روز پانزدهم سپتامبر با عنوان «زمان به سرعت می‌گذرد» از ساعت‌های هوشمند اپل و آی‌پدهای جدید رونمایی کرد.  به احتمال زیاد از آیفون ۱۲ در ماه اکتبر رونمایی خواهد شد.

© The Independent

بیشتر از زندگی