افزایش ۲۲ درصدی پرونده‌های هرزه‌نگاری انتقام‌جویانه در بریتانیا

پنج سال است که هرزه‌نگاری انتقام‌جویانه در انگلستان و ولز ممنوع شده است

 در بریتانیا از هر هفت زن، یک نفر با تهدید به انتشار بدون اجازه عکس‌های خصوصی‌ رو‌به‌‌رو شده است- PIXABAY

تعداد موارد هرزه‌نگاری انتقام‌جویانه امسال افزایش یافته است و کنشگران عامل آن را برقراری قرنطینه سراسری در بریتانیا می‌دانند.  

هرزه‌نگاری انتقام‌جویانه به معنی «انتشار عمدی محتوای جنسی خصوصی فرد با هدف ایجاد آسیب و پریشانی در او»، در سال ۲۰۱۵ در انگلستان و ولز ممنوع شد.

در ژوئیه ۲۰۱۷ هم آن را در اسکاتلند جرم اعلام کردند و خاطیان ممکن است تا پنج سال حکم زندان بگیرند.

بنا به گزارش‌ها، تعداد تماس‌ها با خط تلفنی که دولت برای کمک به قربانیان این جرم به راه انداخته است، امسال نسبت به پارسال ۲۲ درصد افزایش یافته است؛ یعنی تعداد موارد هرزه‌نگاری انتقام‌جویانه از ابتدای امسال تا کنون بیش از تعداد مواردی بوده که در کل سال ۲۰۱۹ گزارش داده‌اند.

این خط تلفن را مؤسسه خیریه «شبکه جنوب‌غربی برای آموزش» اداره می‌کند که زیرمجموعه «مرکز اینترنت امن بریتانیا» است.

حدود دو سوم تماس‌گیرندگان با این خط تلفن زنان هستند.

دیوید رایت، مدیر مرکز اینترنت امن بریتانیا، گفت: «قرنطینه با ایجاد شرایطی سخت و پیچیده‌ مشکلات فراوانی به وجود آورده است.»

«اما در این مرکز شاهد مسايلی هستیم که نشان‌دهنده اثرات درازمدت قرنطینه است و این یعنی کارمان نسبت به قبل چند برابر شده است.»

«ادامه این وضع و عادی شدنش نگران‌کننده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این آمار پس از آن اعلام شده است که یافته‌های مؤسسه «ریفیوج»، نهاد فعال در عرصه مقابله با خشونت خانگی، نشان می‌دهد که هرزه‌نگاری انتقام‌جویانه علیه زنان جوان بسیار رایج است و از هر هفت زن، یک نفر با تهدید به انتشار بدون اجازه عکس‌های خصوصی‌ رو‌به‌‌رو شده است.

نظرسنجی این سازمان از ۲۰۶۰ نفر، همچنین نشان می‌دهد که ۶۰ درصد کسانی که تهدید شده‌اند کم‌تر از ۴۰ ساله بوده‌اند، و از هر ۸ نفر یکی شصت و اندی ساله بوده است. این آمار نشان می‌دهد که هرزه‌نگاری انتقام‌جویانه در گروه‌های سنی مختلف رواج دارد.

مؤسسه ریفیوج در پی رسیدن به این یافته‌ها، پویش «تهدید عریان» را به راه انداخته و از دولت خواسته است که تهدید به انتشار عکس یا ویدیوی خصوصی افراد را جرم، و هرزه‌نگاری انتقام‌جویانه را نیز گونه‌ای از انواع خشونت خانگی به شمار آورد.

این مؤسسه خیریه می‌گوید که با توجه به رواج روزافزون انتشار چنین تصاویری از افراد در روابط عاشقانه خصوصی آنان، جرم‌ شمردن آن ضروری است و می‌افزاید که طبق آمار، ۲۷ درصد مردان جوان و ۴۳ درصد زنان جوان دست به این کار زده‌اند.  

© The Independent

بیشتر از زندگی