با مردی که شاید «آقای دوم» آمریکا بشود، آشنا شوید

«او سیاستمدار نیست. از روی عشق به همسرش این نقش را ایفا می‌کند»

کاملا هریس و همسرش داگلاس امهاف - Alex Wong/Getty Images/AFP

داگلاس امهاف، همسر کاملا هریس، نامزد معاونت ریاست جمهوری از حزب دموکرات، هنگامی متوجه شد که همسرش برای این سمت توسط جو بایدن انتخاب شده است که از خانم هریس که مشغول مکالمه تلفنی با آقای بایدن بود شنید: «جو، من برای سر کار رفتن آماده‌ام.»

به گزارش یو.‌اس.‌ای. تودی، این وکیل ۵۵ ساله با تخصص در صنعت سرگرمی، هنگامی متوجه نامزدی همسرش برای سمت معاونت رییس جمهور شد که پشت در دفتر کار همسرش در منزل سراپاگوش ایستاده بود.

اگر دموکرات‌ها پیروز انتخابات نوامبر باشند، خانم هریس اولین آفریقایی-آمریکایی، اولین آسیایی-آمریکایی، و اولین زنی خواهد بود که به مقام معاونت ریاست‌جمهوری امریکا دست خواهد یافت، اما آقای امهاف نیز به نوبه خود صاحب یک رکورد تاریخی خواهد شد، چرا که او هم اولین «آقای دوم» آمریکا خواهد بود.  

به علاوه، اگر دموکرات‌ها پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه نوامبر باشند، آقای امهاف اولین آمریکایی یهودی خواهد بود که همسرش معاون رئیس‌ جهموری امریکا است و به این ترتیب، او نیمی از یک زوج تاریخ‌ساز خواهد بود. 

کمی بعد از اعلام نامزدی خانم هریس برای سمت معاونت از حزب دموکرات، آقای بایدن به آقای امهاف گفت: «داگ، تو نیز خود باید یاد بگیری که مانع‌شکن بودن چه حس و معنایی دارد.» 

آقای امهاف در سال ۱۹۶۴ در نیویورک زاده شد و وقتی ۱۷ ساله بود، به کالیفرنیا نقل مکان کرد. آنجا بود که لیسانس علوم انسانی خود را در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا و پس از آن، دکترای حرفه‌ای در رشته حقوق را در دانشکده حقوق گلد در همان دانشگاه دریافت کرد.

بعد از کار به عنوان وکیل با تخصص در صنعت سرگرمی [که عمدتاً موضوعش تنظیم قراردادهای خوانندگان، آهنگ‌سازان و بازیگران است] او دفتر وکالت خود را در سال ۲۰۰۰ راه‌اندازی کرد. چندی بعد در سال ۲۰۰۶، دفتر او توسط بنگاه حقوقی ونابل خریداری شد.

در فاصله‌ای کوتاه، آقای امهاف ۵۵ ساله به سمت مدیریت اجرایی دفاتر ونابل در سواحل غربی آمریکا ارتقاء مقام یافت. در آن موقعیت بود که وی خانم هریس را در سال ۲۰۱۳، هنگامی که وی نیز هنوز به حرفه وکالت اشتغال داشت، ملاقات کرد.

او در سال ۲۰۱۴ در مراسمی که خطبه عقد را خواهرزنش خانم مایا هریس جاری کرد، به ازدواج خانم کاملا هریس درآمد. آقای امهاف از ازدواج قبلی خود با خانم کرستین امهاف صاحب دو فرزند به نام‌های کُل و الا است که اینک هر دو فرزندخوانده خانم سناتور دموکرات هستند.

الا و کُل که نام‌شان ملهم از نام الا فیتزجرالد [خواننده موسیقی جاز] و کًل پرتر [آهنگساز آمریکایی] است، از زمان ازدواج خانم هریس با پدرشان در سال ۲۰۱۴ وی را به عنوان جزئی از خانواده خود پذیرفته‌اند و وی را با نام «مامالا» صدا می‌زنند.  

خانم الا امهاف در پیام ویدیویی به مجمع ملی حزب دموکرات سال ۲۰۲۰ چنین اظهار داشت: «برای من و برادرم، تو همیشه «مامالا»، بهترین مادرخوانده دنیا، خواهی بود.» وی اضافه کرد: «تو برای پدرمان و برای سه نسل از خانواده بزرگ و پر شاخ و برگ ما تکیه‌گاه بزرگی هستی.»

در سال ۲۰۱۷، سه سال بعد از ازدواج‌شان، آقای امهاف برای آن که بتواند هم در کالیفرنیا و هم در واشنگتن کار کند تا زمان بیشتری در کنار همسرش باشد، بنگاه حقوقی ونابل را ترک کرد تا به بنگاه دی.‌ال‌.ای. پایپر بپیوندد.

از زمان اعلام نامزدی خانم هریس برای سمت معاونت ریاست جمهوری در ماه اوت ۲۰۲۰، آقای امهاف از کار خود مرخصی بدون حقوق گرفته است تا همراه همسرش در مناسبت‌های انتخاباتی شرکت کند. 

چند وقت پیش، هنگامی که خانم هریس هنوز نامزد ریاست‌ جمهوری بود، آقای امهاف با قاپیدن میکروفون یک تظاهرات‌کننده که قصد اخلال در مراسم سخنرانی خانم هریس داشت، خبرساز شد.

بعد از آن حادثه، آقای امهاف توییت کرد: «هر کاری برای او [خانم هریس] خواهم کرد.»

اولین حضور آقای امهاف به عنوان سخنران در کارزار انتخاباتی که به دلیل بحران کرونا به صورت آنلاین برگزار می‌شود، در قالب پیام ویدیویی به یک گروه حامی حقوق همجنسگرایان بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بعد از آن سخنرانی اول، او در مناسبت‌های مختلف دیگری نیز ظاهر شده است. از جمله در یک مناسبت انتخاباتی آنلاین او در جمع هواداران یهودی آقای بایدن [با استفاده از یک اصطلاح مصطلح یهودی] آقای بایدن را «یک مرد محترم» توصیف کرد و گفت «ما نیاز داریم که یک مرد محترم در کاخ سفید داشته باشیم.»

با نزدیک شدن کارزار انتخاباتی به پایان خود در طی دو ماه آینده، مردم آمریکا هر چه بیشتر درباره آقای امهاف خواهند شنید.

آقای امهاف، اخیراً درباره امکان قرار گرفتن در جایگاه «آقای دوم» امریکا و اولین یهودی امریکایی همسر معاون رئیس‌جمهوری، ابزار داشت که او اهمیت نقش خود را درک می‌کند.

به گزارش یو.‌اس.‌ای. تودی، وی در یکی از مناسبات‌های انتخاباتی گفت: «نظرها درباره امکان رسیدن من به این جایگاه فراوان است  و شنیدن این نظرات برای من دلپذیر است.» 

« این به معنای این است که مردم واقعاً درباره امکان قرار گرفتن من در آن جایگاه هیجان‌زده هستند. من تماماً متوجه این موضوع هستم.»

چیستن بوتجیج، همسر پیتر بوتجیج، دیگر نامزد سابق ریاست‌جمهوری، درباره آقای امهاف می‌گوید: «چیزی که من درباره داگ عاشق آن هستم، این است که او یک مرد باحال است.» او افزود: «او یک سیاستمدار نیست. او از روی عشق به همسرش این نقش را ایفا می‌کند.»

© The Independent