ویروس کرونا و بریتانیا: «هرهمسایه ای رعایت نکرد، گزارش کنید»

مقامات بریتانیا از مردم خواستند گردهمایی های بیش از شش نفر را به پلیس گزارش کنند

تابستان امسال بسیاری در لندن بدون ماسک رفت و آمد می کردندTolga AKMEN / AFP

یکی از مدیران وزارت کشور بریتانیا گفت که شهروندان این کشور «قطعا» باید همسایگانی که مقررات جدید ویروس کرونا را می‌شکنند به پلیس گزارش دهند. 

در حالی که محدودیت‌های جدید کرونا در انگلستان (بخشی از بریتانیا) اعمال می‌شود، کیت مالت هاوس می‌گوید مردم می‌توانند در صورت ظن به گردهمایی بیش از شش نفر به شماره اضطراری پلیس تلفن کنند. 

از روز دوشنبه، هرگونه گردهمایی اجتماعی بیش از شش نفر در داخل و خارج از ساختمان‌ها غیرقانونی است و نادیده گرفتن آن می‌تواند منجر به یک جریمه ۳۲۰۰ پوندی شود.  

مالت هاوس می‌گوید: «در حال بررسی نحوه گزارش موارد تخطی هستیم اما بی‌تردید شماره‌های اضطراری وجود دارد که مردم می‌توانند در صورت تمایل چنین مواردی را گزارش کنند.» 

او در پاسخ به این که آیا شهروندان انگلستان باید همسایگانشان را به پلیس گزارش کنند، گفت: «همسایگان آزادند که با تماس با شماره تلفن‌های غیراضطراری این کار را بکنند. اگر نگران هستند و چنین مواردی را مشاهده می‌کنند قطعا باید به فکر گزارش کردن باشند.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مارتین هیوئیت، دبیرکل شورای روسای پلیس ملی تکذیب کرده که مقررات جدید متکی به «جاسوسی» و «خبرچینی» مردم در مورد دوستان و همسایگانشان است.  

او در برنامه صبحگاهی بی‌بی سی گفت: «فکر می‌کنم این به حس مسؤولیت همه ما ربط دارد. 

همه ما مسؤولیم آن چه می‌توانیم انجام دهیم و برای متوقف کردن سرایت (ویروس) با پیروی از مقررات تلاش کنیم که از گسترش بیماری در سراسر کشور جلوگیری کند.» 

مقررات جدید در ساعات آخر شب روز یک‌شنبه و حدود ۲۰ دقیقه پیش از آن که وجهه قانونی بگیرد، منتشر شد که در عمل فرصتی برای بحث در مورد آن باقی نگذاشت.  

مت توئیست، معاون دستیار کمیسر پلیس که عملیات واکنش به ویروس کرونا را در لندن و حومه برعهده دارد می‌گوید «جایی که مردم گوش نمی‌کنند» پلیس «قطعا» قوانین را اعمال خواهد کرد. 

پریتی پاتل، وزیر کشور بریتانیا گفت که افزایش اخیر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا «نمایانگر آن است که اقدامات بیشتری باید در جهت گسترش این بیماری ترتیب داده شود». 

اما پلیس پیش‌تر هشدار داده که احتمالا از منابع لازم برای اعمال محدودیت‌ها برخوردار نیست و خبرچینی‌های مردم ممکن است کمکی به أوضاع نکند. 

برایان بوت، دبیرکل فدراسیون پلیس ایالت یورکشایر غربی به ایندیپندنت گفت با توجه به افزایش مجدد نرخ جرم و جنایت به سطح پیش از قرنطینه، افسران پلیس «نمی‌توانند (محدودیت‌های جدید) را اعمال کنند». 

او افزود: «ما منابع کافی نداریم. دنیا بار دیگر بیدار شده و مشغول است. 

ما بار دیگر به موارد تهدید، خطر، آزار – خشونت خانگی، حمله، ناپدید شدن افراد، موارد ناشی از بیماری‌های روانی، تصادفات جاده‌ها و هر چیز که به أمور معمول پلیس مربوط می‌شود بازگشته‌ایم. 

منابع، همراه با این میزان تقاضا (برای دخالت‌های پلیس) از میان می‌رود، مهم نیست خانم میگینز (نام فرضی) در مورد این که هفت نفر در مهمانی خانه همسایه جمع شده‌اند، گزارش می‌دهد.»

© The Independent

بیشتر از جهان