دفاع نماینده خامنه‌ای از پناهیان؛ کش ندهید

حسین شریعتمداری نوشت که خانه‌های چندمیلیاردی پناهیان، مسئله شخصی او است

پناهیان گفت که زندگی‌اش مانند علی خامنه‌ای و روح‌الله خمینی با هدایای دوستانش اداره می‌شود-khamenei.ir

مدیرمسئول منصوب رهبر جمهوری اسلامی در روزنامه کیهان در شماره امروز این روزنامه با انتشار متنی از علیرضا پناهیان در مقابل اتهامات فساد مالی دفاع کرد.

شریعتمداری نوشت که پناهیان همیشه «در شرایط حساس» مانند «فتنه آمریکایی-اسرائیلی ۸۸» از نظام حمایت کرده و دوستداران حکومت نباید در مورد چنین فردی «شایعه‌سازی» کنند.

نماینده خامنه‌ای در روزنامه کیهان همچنین نوشت که شبهات مطرح‌شده در مورد عمارت‌ها و زمین‌هایی که از سوی متهمان فساد مالی و یا برخی کارخانه‌داران سابقاً امنیتی به پناهیان داده شده، «زندگی خصوصی» او است و نیروهای انقلاب باید خدمات پناهیان به حکومت اسلامی را در نظر داشته باشند: «ورود به زندگی خصوصی آقای پناهیان و اینکه فلان خانه را از کجا آورده؟! چه ربطی به انتقاد از سخنان ایشان دارد؟!»

علیرضا پناهیان از خطیبان محبوب علی خامنه‌ای و جانشین قرارگاه عمار است. قرارگاه عمار در سال ۱۳۸۸ و برای مقابله با تظاهرات مردمی و حمایت از رهبر جمهوری اسلامی در برابر انتقادها شکل گرفت.

در روزهای گذشته اسنادی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌دهد آقای پناهیان در ساخت و مالکیت یک مجتمع مسکونی در منطقه ۲ تهران با یکی از سرمایه‌داران بزرگ و مالک گروه غذایی تک‌ماکارون شراکت دارد. برآورد شده است که سهم‌الشراکه پناهیان در این مجتمع مسکونی حدود ۳۰ میلیارد تومان باشد.

پناهیان در واکنش به انتشار این سند گفت که زندگی‌اش مانند علی خامنه‌ای و روح‌الله خمینی با هدایای دوستانش اداره می‌شود و این مجتمع مسکونی نیز هدیه همین دوستان است.

حسین شریعتمداری در مطلب امروز خود تنها همین بخش از پاسخ پناهیان را «ناشایست» دانست و نوشت که بهتر بود او در مورد مسائل مالی رهبر کنونی و قبلی جمهوری اسلامی سخنی نمی‌گفت.

همچنین اسناد دیگری منتشر شد که نشان می‌‌دهد این خطیب تندرو با یکی از متهمان بزرگ مفاسد اقتصادی در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان به نام علیرضا موحد ارتباط مالی گسترده داشته است.

آقای موحد که اکنون با بدهی ۵۰۰ میلیارد تومانی از کشور متواری شده است، ساختمانی در خیابان گاندی به‌عنوان دفتر کار در اختیار پناهیان قرار داده بود و همچنین تأمین‌کننده مالی حسینیه او در خیابان مرزداران تهران بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 براساس یک سند دیگر، علیرضا پناهیان در سال ۱۳۹۱، زمینی به مساحت ۴۲۳ متر مربع در منطقه سعادت‌آباد تهران را به قیمت بسیار نازل ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خریده است.

ورود حسین شریعتمداری به ماجرای فساد مالی شیخ محبوب رهبر جمهوری اسلامی نشان می‌دهد دست‌کم اعضای دفتر علی خامنه‌ای از این افشاگری‌ها خرسند نیستند. از سوی دیگر پناهیان هم هنوز به این اتهامات جدید واکنشی نشان نداده است.

بیشتر از