خودکشی دختر بچه‌ها و زنان جوان انگلیسی طی هفت سال دو برابر شده است

زنان و دختران جوانی که تنها ۱۰ تا ۲۴ سال سن دارند دست به خودکشی می‌زنند  

در مجموع در سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱۲۹۹ مورد مرگ بر اثر خودکشی در انگلستان به ثبت رسید که بالاترین رقم از سال ۲۰۰۴ بود - عکس از pixbay

طبق آمار جدید، خودکشی دختران نوجوان و زنان جوان انگلیسی طی هفت سال حدوداً دو برابر شده است. 

به گزارش اداره آمار ملی، شمار زنان و دختران ۱۰ تا ۲۴ ساله‌ای که خودکشی می‌کنند از سال ۲۰۱۲ میلادی تا پارسال ۹۴ درصد افزایش یافته است و از ۸۱ نفر به ۱۵۹۳۲ رسیده است که برای انگلستان و ولز بیسابقه است.

در مجموع در سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱۲۹۹ مورد مرگ بر اثر خودکشی در انگلستان به ثبت رسید که بالاترین رقم از سال ۲۰۰۴ بود. در حالی که سال قبل از آن این شاخص ۱۲۲۱ مورد بود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خودکشی مردان همچنان خیلی بالاتر است اما کارشناسان در مورد افزایش بی‌سابقه خودکشی در میان زنان جوان ابراز نگرانی کرده‌اند و بر نقش رسانه‌های اجتماعی انگشت گذاشته‌اند. 

آمار نشانگر تفاوت منطقه‌ای آمار خودکشی است به طوری که بالاترین میزان خودکشی زنان در یورکشایر و هامبر به ثبت رسیده است که ۷.۳ نفر در صد هزار نفر است. این شاخص در منطقه شمال شرق ۴.۱ نفر (پایین‌ترین میزان) و در کل انگلستان ۵.۲ نفر است. 

تام مدرز مدیر کارزارهای گروه یانگ‌مایندز می‌گوید این افزایش «نگران‌کننده» است. 

او گفت ضربه های روانی در سنین جوانی مثل ضربه‌های روانی ناشی از مرگ عزیزان و مورد اذیت و آزار یا سوءاستفاده قرار گرفتن و همچنین فشارهای مدرسه، نژادپرستی، نگرانی از قیافه خود و ایجاد مشکل در روابط با دوستان یا خانواده بر سلامت روانی دختران و زنان جوان می‌تواند اثر چشم‌گیری داشته باشد. 

او می‌گوید: «آگاهی در مورد بهداشت روانی نسبت به گذشته افزایش یافته است ولی همچنان جوانانی که به فکر خودکشی می‌افتند نمی‌توانند پیش از رسیدن به مرحله بحرانی به آسانی از دیگران کمک بگیرند.» 

اندرو فلوز قائم‌مقام امور عمومی و خط‌مشی‌های انجمن ملی مبارزه با خشونت علیه کودکان (ان. اس. پی. سی. سی) می‌گوید: «خودکشی کردن جوانان خیلی غم‌انگیز است و افزایش آن هشداردهنده و ناراحت‌کننده است. 

خط مشاوره تلفنی چیلدلاین همیشه در خدمت جوانانی است که دچار مشکلات روحی هستند و حس و فکر خودکشی به آن‌ها دست داده است. 

همچنین دولت باید حتماً در سازمان ملی خدمات بهداشت همچنان به تامین ‌اعتبار در زمینه سلامت روان کودکان اولویت بدهد تا بتوان به جوانان پیش از رسیدن به مرحله بحرانی کمک کرد.» 

میزان کل خودکشی در انگلستان با افزایش ۶ درصدی از ۵۰۲۱ مورد در سال ۲۰۱۸ به ۵۳۱۶ مورد در سال ۲۰۱۹ رسید. در انگلستان و ولز حدود سه‌چهارم مرگ‌های ثبت شده بر اثر خودکشی در سال ۲۰۱۹ در میان مردان بوده است (۴۳۰۳) که در ادامه روند پیوسته‌ای است که از اواسط دهه ۱۹۹۰ شروع شده است. 

این افزایش در میان زنان ۱۰ تا ۲۴ سال از همه چشم‌گیرتر بوده است و از ۱.۶ مورد مرگ بر اثر خودکشی در هر ۱۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۲ به ۳.۱ نفر در سال ۲۰۱۹ رسیده است. 

البته روند کاهش در میان زنان ۴۵ساله و بالاتر چشم‌گیر بوده است. به طوری که در بازه ۱۹۸۱ تا ۲۰۱۹ این شاخص در میان زنان ۴۵ تا ۶۴ سال ۵۴ درصد، در میان زنان ۶۵ تا ۷۴ سال ۷۵ درصد و در میان زنان ۷۵ساله و بالاتر ۷۳ درصد افت داشته است.

© The Independent

بیشتر از جهان