لالیگا: شرط ۷۰۰میلیون یورویی فسخ قرارداد مسی معتبر است

این بازیکن آرژانتینی مایل است برای رسیدن به یک راه‌حل وارد مذاکره شود

وکلای مسی قصد دارند به بندی در قرارداد استناد کنند که به او اجازه می‌دهد در صورت مطلع کردن باشگاه تا ۱۰ ژوئن قراردادش را فسخ کند-Mladen ANTONOV / AFP

 لالیگا با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که شرط ۷۰۰ میلیون یورویی ترخیص لیونل مسی هنوز معتبر است.

وکلای مسی قصد دارند بندی را در قرارداد مورد استناد قرار دهند که به وی اجازه داده در صورت مطلع کردن باشگاه تا ۱۰ ژوئن اجازه دارد قراردادش را فسخ کند. تیم حقوقی این بازیکن ۳۳ ساله استدلال آورده که ذکر تاریخ مشخص دیگر بی‌مورد است، چرا که تاریخ برای این در قرارداد منظور شده بود که ضرب‌الاجلی باشد پس از پایان فصل، در حالی که موضوع کرونا باعث تمدید فصل شد به طوری که هیچ وقت نشده بود پایان مسابقات به ماه آگوست بکشد.

اما لالیگا با انتشار بیانیه‌ای در روز یکشنبه ظاهرا طرف بارسلونا را در این جنگ حقوقی میان باشگاه و بزرگترین بازیکن فوتبال گرفته است.

در این بیانیه آمده: «قرارداد به قوت خود باقی است و در صورتی که مسی تصمیم بگیرد یک طرفه قراردادش را زودتر از موعد لغو کند، بند فسخ قرارداد وارد عمل خواهد شد.»

این بیانیه همچنین می‌گوید: «پیرو مقررات و دستورالعمل‌های مربوطه، تا زمانی که مبلغ ذکر شده در قرارداد پرداخت نشود، لالیگا جهت حذف بازیکن از فدراسیون، فرآیند قانونی صدور ویزا را آغاز نخواهد کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اعلام جنجال‌برانگیز مسی مبنی بر خروج از باشگاه در تابستان آمسال، ۱۱ روز پیش از شکست مفتضح ۸ بر ۲ بارسلونا مقابل بایرن‌مونیخ صورت گرفت. این شکست، در باشگاه بحران ایجاد کرد.

بارسلونا به وضوح روی گفته خود پافشاری می‌کند که قصد ندارد مسی را به هیچ مبلغی کمتر از آن چه در قرارداد آمده واگذار کند، در حالی که این بازیکن آرژانتینی مایل است برای رسیدن به یک راه‌حل وارد مذاکره شود، و منچستر سیتی به شدت برای گرفتن او بی‌تابی از خود نشان می‌دهد.

از آن زمان تا کنون، مدیر تیم کوئینک ستین و مدیر ورزشی اریک ابیدال اخراج شده و رئیس باشگاه ژوزف ماریا باتومیو پیشنهاد داده اگر تصمیم مسی عوض می‌شود حاضر به کناره‌گیری است.

پس از استخدام رونالد کوئیمن به عنوان مدیر جدید باشگاه، بارسلونا شروع به برنامه‌ریزی برای نوسازی نفرات پا به سن گذاشته تیم کرده، که دوست نزدیک مسی، لوئیز سوارز یکی از کسانی است که قرار است بیرون گذاشته شود.

© The Independent

بیشتر از فوتبال