برگزاری مراسم عزاداری محرم در مساجد ممنوع شد

مطابق با دستورالعمل اعلامی ستاد مبارزه با کرونا، برپایی مراسم در فضای بسته ممنوع است

بر اساس اخبار منتشر شده، طی روزهای اخیر و در برخی محافل عزاداری ملاحظات بهداشتی اجرا نشده است- شفقنا

بر اساس اطلاعیه مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران و عطف به تصمیم ستاد مبارزه با کرونا، برگزاری هرگونه مراسم عزاداری و سینه زنی در مساجد به دلیل مسقف بودن ممنوع است. متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«با احترام، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، به استحضار می‌رسانیم، پس از تغییر رویکرد ستاد ملی کرونا در خصوص نحوه عزاداری ماه محرم، طی جلسه مشترک، مباحث و نقطه نظرات جدی مرکز رسیدگی به امور مساجد و دیگر مراکز تبلیغی با مسئولین مربوطه مطرح شد. لیکن به دلیل شدت شیوع ویروس در استان تهران، مسئولان مربوطه بر نظر جدید خود تاکید داشتند.» البته در ادامه به امکان برگزاری نماز جماعت در مساجد در صورت اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی اشاره شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 همچنین در اطلاعیه دیگری که پس از این متن صادر شده، برگزاری مراسم در فضاهای باز و غیر مسقف را بلامانع عنوان کردند.

به نظر می‌رسد این اطلاعیه‌های دو پهلو در حالی که برای تصمیم‌گیران به وضوح روشن است که امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود ندارد، تنها نوعی سلب مسئولیت است. بر اساس اخبار منتشر شده، طی روزهای اخیر و در برخی محافل عزاداری ملاحظات بهداشتی اجرا نشده است. در این شرایط برپایی مراسم محرم، قطعا عوارض بسیاری برای سلامت جامعه خواهد داشت. با این حال تضاد در سطوح بالای تصمیم‌گیری باعث شده تا هزینه بسیاری بر نظام سلامت کشور تحمیل شود.

بیشتر از