دعوای میرسلیم و قالیباف؛ ماجرای رشوه ۶۵ میلیارد به کجا ختم خواهد شد؟

نمایندگان مجلس می‌گویند مستندات میرسلیم درباره ادعاهایش قانع کننده نیست

میرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی - عکس از آفتاب نیوز

جدل میان مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و محمد باقر قالیباف رئیس مجلس مملکت به مراحل تازه‌ای رسیده است. امروز پنج‌شنبه ۳۰ مردادماه، موسی غضنفرآبادی سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در تشریح جزئیات نشست عصر روز گذشته چهارشنبه ۲۹ مرداد ماه این هیأت درباره بررسی شکایت محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس از میرسلیم نماینده تهران گفته «آقای میرسلیم چندی پیش گفته بود که رئیس یکی از کمیسیون‌های مجلس پولی به میزان ۶۵ میلیارد تومان دریافت کرده تا تحقیق و تفحص از شهرداری تهران متوقف شود هر چند اسمی نبرده بود».

رضایی کوچی رئیس وقت کمیسیون عمران در مجلس دهم بوده است. همان کمیسیونی که در آن هنگام مسئولیت مستقیم در تحقیق و تفحص شهرداری تهران به ریاست محمدباقر قالیباف بوده است.

حالا  سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌گوید «رضایی کوچی بعد از اظهارات میرسلیم از وی شکایت و اعلام کرد که منظور آقای میرسلیم من و کمیسیون عمران بوده است و بر همین اساس هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان این شکایت را بررسی کرده وآن را وارد دانست هر چند که آقای میرسلیم اسمی از آقای رضایی کوچی نبرده است. ولی وی قانونا می‌تواند از میرسلیم شکایت کند».

غضنفرآبادی گفته «میرسلیم روز گذشته در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان حاضر شد ولی دلایل و مستندات محکمه پسندی مبنی بر این که یکی از رؤسای کمیسیون ۶۵ میلیارد تومان پولی دریافت کرده ولو این که آقای رضایی کوچی نباشد که تحقیق و تفحص صورت نگرفته باشد».

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران  از رد ادعای میرسلیم درباره  دریافت رشوه ۶۵ میلیاردی یکی از نمایندگان وقت در موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری تهران، خبر داده است و گفته که ادعای میرسلیم به آن دلیل رد شده است که  دلیل قانع کننده‌ای برای این ادعا مطرح نشده و  اسناد و مستندات محکمه پسندی وجود نداشته است تا این ادعا اثبات شود.

از سوی دیگر دفتر مصطفی میرسلیم در بیانیه کوتاهی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده است. در متن منتشر شده دفتر این نماینده مجلس و در واکنش به مستندات و مدارکی که گفته شده سندیت نداشته آمده است که «از مهندس میرسلیم خواستند که نسخه ای از اسنادی که به دادستانی داده ام را تقدیم ایشان کنم و ایشان هم قول دادند به دست اقای پاشایی برسانند و اساسا قراری نبود که در آن جلسه اسنادی را ارائه دهند».

هم‌چنین در این بیانیه آمده است که «به اعضای محترم هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفتند که برای دستیابی به اعترافات نائب رئیس وقت کمیسیون عمران دربارۀ دریافت ۶۵ میلیارد تومان باید از دادستانی استعلام کنند و این موضوع بخشی از پروندۀ آقای عیسی شریفی و هولدینگ یاس است که در دوران شهرداری آقای قالیباف تأسیس شده است». 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 در روزهای گذشته برخی چهره‌های نزدیک به محمدباقر قالیباف، رئیس کنونی مجلس شورای اسلامی، حملات تندی علیه میرسلیم وارد کردند. محمدسعید احدیان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای قالیباف که پیش‌تر به عنوان مدیرمسوول موسسه خراسان مشغول فعالیت بود، با اشاره به جنجال‌آفرینی‌های اخیر نماینده تهران در مجلس در صفحه توئیتر خود نوشته بود که «معنی ندارد چون کسی را جدی نمی‌گیرند برای دیده شدن یک روز با بی‌بی‌سی مصاحبه کند و روزی دیگر تهمت بزند.»

اشاره او به مصاحبه میرسلیم با شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی بود. 

مصطفی میرسلیم ۳۰ تیر ماه اعلام کرد که مدارک خود درباره «رشوه ۶۵ میلیارد تومانی» در دوره شهرداری محمد باقر قالیباف برای جلوگیری از تحقیق و تفحص مجلس را به قوه قضاییه داده است.

روز ۲۱ مرداد نیز غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه ایران، بدون ذکر نام اعلام کرد که یک نماینده سابق مجلس در این‌باره بازداشت شده است.

پس از آن یاشار سلطانی اعلام کرد که ابوالفضل موسوی، نماینده یزد در مجلس دهم، بازداشت شده است. او مدارکی را نیز منتشر کرد که حسین موسوی، برادر این نماینده سابق ۱۰ میلیارد تومان از شهرداری، تراکم دریافت کرده است.

بیشتر از