افشاگری درباره نماینده مجلسی که در دوران شهرداری قالیباف رشوه گرفته بود

«نماینده‌‌ سابق مجلس رشوه گرفته تا به طرح تحقیق از شهرداری تهران رای منفی بدهد»

مصطفی میرسلیم چندماه قبل درباره این رشوه‌گیری در دوران ریاست قالیباف در شهرداری تهران ادعاهایی مطرح کرده بود - عکس از همشهری آنلاین

امروز سه شنبه ۲۱ مردادماه غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی در ایران از بازداشت یک نماینده سابق مجلس ایران گفت که به دلیل یک پرونده رشوه‌گیری خبر داد.

اسماعیلی نامی از این نماینده مجلس نیاورد اما گفت که این نماینده سابق مجلس در پیوند با پرونده «رشوه ۶۵ میلیارد تومانی قالیباف» بازداشت شده است اما هیچ اطلاعات دیگری درباره این پرونده و متهم آن بیان نکرد.

چند ساعت پس از سخنان غلام‌حسین اسماعیلی بود که یاشار سلطانی، روزنامه‌نگار و مدیر وب‌سایت اسکان‌نیوز، مدعی‌شد که نماینده‌‌ سابق مجلس که بابت «رشوه ۶۵میلیاردی شهرداری دوران قالیباف» بازداشت شده است، ابوالفضل موسوی، نماینده یزد و عضو سابق فراکسیون عمران در مجلس شورای اسلامی  بوده است.

در مجلس دهم فراکسیون عمران مسئول تحقیق و تفحص از شهرداری وقت تهران به ریاست باقر قالیباف بود. 

سلطانی مدعی شده که «این نماینده سابق ۲۰روز است که در بازداشت به سر می‌برد و اعتراف‌ کرده است که این رشوه را دریافت کرده بوده تا به طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در دوران قالیباف رای منفی بدهد».

این روزنامه‌نگار اسنادی را از دو شرکت «رسا تجارت» و «شرکت پژوهاب» منتشر کرده که نشان می‌دهد این رشوه با چه روشی به پرداخت شده است.

پیش‌تر مصطفی میرسلیم، نماینده کنونی مردم تهران در مجلس، ششم خرداد موضوع رشوه به یکی از نمایندگان سابق مجلس را مطرح کرده بود.میرسلیم گفته بود که موضوع رشوه ۶۵ میلیارد تومانی «به تحقیق و تفحص زمان حضور قالیباف در شهرداری تهران برمی‌گردد».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مصطفی میرسلیم به خبرگزاری برنا گفته بود: «وقتی تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مجلس دهم رای نمی‌آورد شهردار وقت از اینکه چنین موضوعی رای نیاورده، تشکر می‌کند». 

مصطفی میرسلیم مدعی شده بود که «طبق اسنادی که دارم نشان می‌دهد رایزنی‌هایی پشت پرده صورت گرفته که این تحقیق و تفحص، انجام نشود و رد شود».

حالا با توجه به افشاگری یاشار سلطانی به نظر می‌رسد ادعاهای مصطفی میرسلیم درباره ماجرای تحقیق و تفحص از شهرداری دوران ریاست قالیباف تنها از سر مخالفت وی با رئیس فعلی خود در مجلس یازدهم نداشته است.

بیشتر از