کارزار فشرده انتخاباتی دونالد ترامپ کلید خورد

اتحاد فراگیر دموکرات‌ها برای شکست دونالد ترامپ

درست در روز اول کنگره حزب دموکرات – دوشنبه – آقای ترامپ سه گردهمایی انتخاباتی برگزار کرد تا سخنرانی‌های میشل اوباما، سندرز و بقیه دموکراتها را کمرنگ کند - Kerem Yucel / AFP

کنگره ملی حزب دموکرات آمریکا دوشنبه شب به صورت مجازی برگزار شد.

میشل اوباما، بانوی اول سابق آمریکا، و برنی سندرز، سناتور جناح مترقی حزب دموکرات سخنرانان اصلی این کنگره بودند و خواهان اتحاد همه رای‌دهندگان برای شکست دادن دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده در انتخابات ماه نوامبر شدند.

واکنش رسانه‌ها به این کنگره در راستای گرایش‌های سیاسی آنها بود.

اما در این میان، آقای ترامپ کارزاری فشرده را برای بی‌اعتبار کردن جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آغاز کرده‌است.

طبق سنت، کنگره دموکراتها تا پنجشنبه شب ادامه خواهد یافت و در آن هنگام آقای بایدن رسما نامزدی حزب خودش را خواهد پذیرفت.

کنگره ملی حزب جمهوری‌خواه – حامی آقای ترامپ – هفته آینده برگزار خواهد شد، اما رئیس جمهور از همین حالا دست به کار شده و روشن است که برنامه مفصلی برای بیرون آوردن کنگره دموکراتها از زیر نورافکن در دست دارد.

به طور سنتی، زمانی که یک حزب کنگره خود را برگزار می‌کند، نامزد حزب رقیب چندان واکنشی نشان نمی‌دهد و می‌گذارد که رقبایش برنامه‌های تبلغیاتی‌شان را اجرا کنند. اما آقای ترامپ یک رئیس جمهوری سنتی نیست، و مبارزه تبلیغاتی را تا هفته آینده عقب نخواهد انداخت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

درست در روز اول کنگره حزب دموکرات – دوشنبه – آقای ترامپ سه گردهمایی انتخاباتی برگزار کرد تا سخنرانی‌های میشل اوباما، سندرز و بقیه دموکراتها را کمرنگ کند.

اولین ایستگاه او در شهر مانکاتوی ایالت ویسکانسن بود، همان ایالتی که کنگره دموکراتها در مرکزش، میلواکی، برگزار شد. آقای ترامپ ساعتی پیش از شروع کنگره حزب دموکرات، در جمع هوادارانش سخنرانی کرد و رقبای انتخاباتی‌اش را به باد انتقادهای تند گرفت.

او با دفاع از دستاوردهای ریاست جمهوری خود، گفت که آقای بایدن در صورت پیروزی، آمریکا را از هویت خود تهی خواهد کرد، اندیشه‌های سوسیالیستی به اجرا خواهد گذاشت، پلیس و ارتش و نیروهای امنیتی را تضعیف خواهد کرد، حق داشتن سلاح را از آمریکایی‌ها خواهد گرفت، و سوختهای فسیلی را از دور خارج خواهد کرد. آقای ترامپ همچنین گفت که آقای بایدن و متحد انتخاباتی اش کامالا هریس، مخالف نظم و قانون هستند و به «اوباش» میدان خواهند داد.

آقای ترامپ دوشنبه در شهر اوشکوش ایالت مینه‌سوتا هم سخنرانی کرد و گفت که آقای بایدن حتا نمی‌داند مینه‌سوتا کجاست. رئیس جمهور آمریکا در ادامه این هفته در شهرهای یومای ایالت آریزونا، و نیز زادگاه آقای بایدن، شهر اسکرنتون در ایالت پنسیلوانیا هم، گردهمایی انتخاباتی خواهد داشت.

روز دوشنبه، آقای ترامپ به خبرنگارانی که در هواپیمای رئیس جمهوری همراهی‌اش می‌کردند گفت که سه شنبه "شخص خیلی خیلی مهمی" را عفو خواهد کرد، اما آن شخص، مایکل فلین، مشاور پیشین امنیت ملی، یا مایکل اسنودن، کارمند سابق دستگاه اطلاعاتی آمریکا نخواهد بود. دومینیکو مونتنارو، تحلیلگر سیاسی رادیوی ملی آمریکا (ان‌پی‌آر) نوشت: «ترامپ مانند هر تهیه کننده خوب برنامه‌های تلویزیونی واقع‌نما (ریالیتی شو)، خبرنگاران و مردم را منتظر بخش بعدی برنامه نگه می‌دارد.»

آقای ترامپ همچنین روز سه‌شنبه در کاخ سفید بیانیه‌ای را به مناسبت صدمین سالگرد تصویب متمم نوزدهم قانون اساسی آمریکا که به زنان حق رای داد امضا کرد.