کمبود امکانات در آتش‌نشانی اهواز؛ یک نردبان برای یک میلیون جمعیت

در حال حاضر قیمت یک نردبان ۵۶ متری با دلار ۲۳ هزار تومانی، ۴۰ میلیارد تومان است

عکس از وب‌سایت شهرداری اهواز

در حالی که در شهر اهواز مجوز ساخت ساختمان‌های بلندمرتبه صادر می‌شود، سازمان آتش‌نشانی این شهر هشدار داد که در اهواز تنها یک نردبان ۲۲ متری با قدمت ۳۶ ساله دارد و آن‌ هم فرسوده است.

 ابراهیم قنبری، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مرکز استان خوزستان، شهری با جمعیت تحت پوشش بیش از یک میلیون نفر، از کمبود امکانات آتش‌نشانی در این شهر انتقاد کرده است.

این مقام آتش‌نشانی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا اظهار داشت: «در حال حاضر آتش‌نشانی اهواز ۳۷ خودروی عملیاتی دارد و به ۳۰ خودروی عملیاتی دیگر نیز نیاز داریم. همچنین سازمان آتش‌نشانی اهواز ۴۰۰ نیرو دارد، در حالی که باید ۸۰۰ نیرو داشته باشیم.»

او با اشاره به تاثیر نوسانات ارز در خرید نردبان برای آتش‌نشانی ادامه داد: «در حال حاضر قیمت یک نردبان ۵۶ متری با دلار ۲۳ هزار تومانی، ۴۰ میلیارد تومان است.»

در همین حال، با وجود کمبود امکانات آتش‌نشانی، در اهواز مجوز ساخت مجتمع‌های ۲۰ طبقه هم داده شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز، مالکان این مجتمع‌ها پس از احداث تازه نسبت به اخذ مجوز اقدام می‌کنند و طبق قانون، سازمان آتش‌نشانی نمی‌تواند از ارتفاع ساختمان‌ها جلوگیری کند.

بنابراین در شرایطی که ارتفاع ساختمان‌ها در اهواز در حال افزایش است، سازمان آتش‌نشانی نیز باید تجهیز شود.

آن طور که در وب‌سایت شهرداری اهواز آمده است، سازمان آتش‌نشانی این شهر در سال ۹۸ با نزدیک به ۹ هزار حادثه روبه‌رو بوده که از این میان نزدیک به پنج هزار مورد اطفاء حریق بوده است.

پس از آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو که به مرگ چندین نفر از جمله چند مامور آتش‌نشانی انجامید، وعده‌های زیادی برای خرید نردبان‌های بلند برای آتش‌نشانی داده‌ شد، اما آتش‌نشانی‌های سراسر کشور هنوز با کمبود امکانات ضروری از جمله نردبان مواجهند.

بیشتر از