شمار مبتلایان به کرونا در جهان از ۲۰میلیون نفر عبور کرد

تعداد جان‌باختگان به ۷۳۴هزار نفر افزایش یافته ‌است

تصویر ریه یک مبتلا به کرونا در برزیل که پس از آمریکا بیشترین شمار مبتلایان و جان باختگان را دارد-NELSON ALMEIDA / AFP

آمار جهانی مبتلایان به ویروس کرونا از ۲۰ میلیون نفر عبور کرد. این درحالی ‌است که تعداد جان‌باختگان هم به ۷۳۴ هزار نفر افزایش یافته ‌است.

بنابر اعلام مرکز سیستم‌های علمی و مهندسی دانشگاه جانز هاپکینز، تا صبح امروز (سه‌شنبه)، شمار کلی موارد ابتلا به ۲۰ میلیون و ۱۱ هزار و ۱۸۶ نفر رسید و تعداد مرگ‌ها به ۷۳۴ هزار و ۶۶۴ مورد افزایش یافت.

بر این اساس، آمریکا بالاترین آمار مبتلایان و مرگ‌ها را دارد. شمار مبتلایان در این کشور به پنج میلیون و ۸۹ هزار و ۴۱۶ نفر و شمار مرگ‌ها به ۱۶۳ هزار و ۴۲۵ نفر رسیده ‌است.

برزیل با سه میلیون و ۵۷ هزار و ۴۷۰ مورد ابتلا و ۱۰۱ هزار و ۷۵۲ مورد مرگ در رتبه دوم قرار دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس گزارشی که «آسیاست» از آخرین آمار دانشگاه جان‌هاپکینز ارایه کرده، از لحاظ موارد ابتلا، هند با دو میلیون و ۲۱۵ هزار و ۷۴ مورد در رتبه سوم روسیه با ۸۹۹ هزار و ۷۹۹ مورد در رتبه چهارم و آفریقای جنوبی با ۵۶۳ هزار و ۵۹۸ مورد ابتلا، در رتبه پنجم قرار می‌گیرند.

مکزیک (۴۸۵ هزار و ۸۳۶)، پرو (۴۷۸ هزار و ۲۴)، کلمبیا (۳۸۷ هزار و ۴۸۱)، شیل۸۲۵)ی (۳۷۵ هزار و ۴۴)، ایران (۳۲۸ هزار و ۸۴۴)، اسپانیا (۳۲۲ هزار و ۹۸۰)، بریتانیا (۳۱۳ هزار و ۳۹۲)، عربستان سعودی (۲۸۹ هزار و ۹۴۷)، پاکستان (۲۸۴ هزار و ۶۶۰)، بنگلادش (۲۶۰ هزار و ۵۰۷)، آرژانتین (۲۵۳ هزار و ۸۶۸)، ایتالیا (۲۵۰ هزار و ۸۲۵)، ترکیه (۲۴۱ هزار و ۹۹۷)، فرانسه (۲۳۹ هزار و ۳۰۶)، آلمان (۲۱۸ هزار و ۵۰۸)، عراق (۱۵۳ هزار و ۶۹۹)، فیلیپین (۱۳۶ هزار و ۶۳۸)، اندونزی (۱۲۷ هزار و ۸۳)، کانادا (۱۲۲ هزار و ۵۳) و قطر (۱۱۳ هزار و ۶۲۶) در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

بر اساس این گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، کشورهایی که مرگ‌ومیر بیش از ۱۰ هزار دارند مکزیک (۵۳ هزار و سه)، بریتانیا (۴۶ هزار و ۶۱۱)، هند (۴۴ هزار و ۳۸۶)، ایتالیا (۳۵ هزار و ۲۰۹)، فرانسه (۳۰ هزار و ۳۲۷)، اسپانیا (۲۸ هزار و ۵۷۶)، پرو (۲۱ هزار و ۷۲)، ایران (۱۸ هزار و ۶۱۶)، روسیه (۱۴ هزار و ۹۷۳)، کلمبیا (۱۲ هزار و ۸۴۲)، آفریقای جنوبی (۱۰ هزار و ۶۲۱) و شیلی (۱۰ هزار و ۱۳۹) هستند.

بیشتر از جهان