دسترسی هم‌زمان از واتس‌اپ از طریق چندین دستگاه به روز رسانی می‌شود

پیش‌تر تنها از روی یک دستگاه می‌شد به واتس‌اپ دسترسی پیدا کرد

البته که این شرکت قابلیت ارسال پیام را از دستگاه دیگر نظیر کامپیوتر با استفاده از شبکه واتس‌اپ دارد، اما این برنامه به شدت محدود بوده و نیازمند اتصال ثابت به گوشی  است و تنها مشخصه‌های محدودی دارد - PIXABAY

به نظر می‌رسد که سرانجام واتس‌اپ گزینه چت کردن با استفاده هم‌زمان از چندین دستگاه را به گزینه‌های خود اضافه می‌کند.

برخلاف بسیاری از رقبای خود واتس‌اپ هنوز کاربرانش را به یک دستگاه اصلی محدود کرده است، به این معنی که این پیام‌رسان نمی‌تواند به طور هم‌زمان در گوشی‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد و وقتی آن را بر یک دستگاه راه‌اندازی می‌کنید به این معنی است که باید از دستگاه دیگر خارج شوید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)



البته که این شرکت قابلیت ارسال پیام را از دستگاه دیگر نظیر کامپیوتر با استفاده از شبکه واتس‌اپ دارد، اما این برنامه به شدت محدود بوده و نیازمند اتصال ثابت به گوشی  است و تنها مشخصه‌های محدودی دارد.

با توجه به گزارشات درز پیدا کرده، این به‌روزرسانی جدید می‌تواند قابلیت استفاده از واتس‌اپ واقعی را روی انواع مختلف دستگاه‌ها به وجود آورد و همچنین پیام‌های بین آن‌ها را همگام‌سازی کند.

این قابلیت سرانجام به کاربرانش یک برنامه مناسب برای آی‌پد هم ارائه می‌دهد که می‌تواند برای ارسال پیام‌های به صورت معمول استفاده شود.

این مشخصه جدید توسط یک حساب کاربری توییتر به نام WABetaInfo کشف شد که ویژگی‌های جدید واتس‌اپ را در نسخه‌هایی که به تازگی از راه می‌رسند و یا در نسخه‌های منتشر نشده این برنامه، پیگیری می‌کند.

 این حساب کاربری نشان می‌دهد که این ویژگی هنوز در دست پیشرفت است و در چنین شرایطی راهی برای اطمینان از زمان ورود آن وجود ندارد. همچنین احتمال دارد این قابلیت قبل از ارائه به عموم، لغو شود.

البته این تغییرات زمانی رخ می‌دهد که فیس‌بوک به سمت ادغام بیشتر شبکه‌های پیام‌رسان خود (نظیر پیام‌رسان فیس‌بوک و یا پیام‌های مسقیم اینستاگرام) و نزدیک‌تر کردن آن‌ها به یکدیگر حرکت می‌کند.

در سایر شبکه‌های فیس‌بوک پیام‌ها با اطمینان بیشتری همگام‌سازی می‌شوند و کاربران می‌توانند هر زمان و از هر دستگاهی که برای آن‌ها مناسب‌تر است به چت کردن بپردازند.

به نظر می‌رسد که این به‌روزرسانی جدید واتس‌اپ، آن را به سمت چنین تنظیماتی سوق می‌دهد و به کاربران امکان می‌دهد تا از گوشی خود پیامی را ارسال کنند، سپس به تبلت خود مراجعه کرده و برای مثال در تبلت خود پیام‌رسانی را از جایی که رها کرده‌‌اند، از سر گیرند.

© The Independent

بیشتر از زندگی