ترامپ می‌گوید «طرح خوبی» است اگر نقش او در کوه «راشمور» حک شود

نقش چهره چهار رئیس جمهور تاثیر‌گذار در تاریخ آمریکا در کوه راشمور حک شده است

به گزارش نیویورک تایمز، مقامات کاخ سفید در سال ۲۰۱۹ با دفتر فرماندار  داکوتا تماس گرفتند تا درباره روند اضافه کردن رئیس جمهوری جدید به مجسمه یادبود سوالاتی بپرسند.- SAUL LOEB / AFP

رئیس جمهور دونالد ترامپ پیشنهاد داد چهره او نیز باید بر کوه راشمور هک شود. گزارش‌هایی منتشر شده است مبنی بر این که دفتر او از فرماندار داکوتای جنوبی خواسته در این باره نظر دهد. 

آقای ترامپ روز یک‌شنبه در توییتی نوشت: «به خاطر تمام دستاوردهایی که در ۳.۵ سال اول بیش از هر رئیس جمهور دیگری داشته‌ام، این ایده به نظرم طرح خوبی می‌رسد.» 

رئیس جمهور به گزارشی که در نیویورک تایمز منتشر شده پاسخ داد که ادعا می‌کرد یکی از مشاورانش با کریستی نوم، فرماندار جمهوری‌خواه داکوتای جنوبی تماس گرفته تا درباره افزودن چهره او به مجسمه سایر روسای جمهور صحبت کند. 

به گزارش نیویورک تایمز، مقامات کاخ سفید در سال ۲۰۱۹ با دفتر فرماندار تماس گرفتند و پرسیدند روند اضافه کردن رئیس جمهوری جدید به این مجسمه یادبود چگونه انجام خواهد شد. 

ترامپ این ادعا را انکار کرده و به نیویورک تایمز برچسب «اخبار دروغ» زد. 

آقای ترامپ نوشت: «این اخبار کذب نشریه رو به شکست نیویورک تایمز و شبکه بدون بیننده سی‌ان‌ان است.» او افزود: «هیچ وقت چنین درخواستی نکردیم.» ولی بعد بلافاصله ادامه داد که «طرح خوبی» خواهد بود که او به مجسمه‌های یادبود جاگرفته در این کوه اضافه شود. 

به گزارش آرگوس لیدر، خانم نوم پیش از این ادعا کرده بود آقای ترامپ به او گفته «آرزویش» است تا در کوه راشمور حک شود. 

با اشاره به مکالمه‌ای با رئیس جمهور در سال ۲۰۱۸، وقتی خانم نوم برای کسب منصب فرمانداری رقابت می‌کرد، او گفت رئیس جمهور «کاملا جدی» می‌خواست مجسمه‌اش کنار مجسمه روسای جمهور سابق، جورج واشنگتن، توماس جفرسون، تئودور روزولت و آبراهام لینکلن ساخته شود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم نوم گفت: «او گفت: کریستی بیا اینجا، با من دست بده. من با او دست دادم و گفتم: آقای رئیس جمهور شما باید وقتی برای دیدار از داکوتای جنوبی اختصاص دهید. ما کوه راشمور را داریم. و او پاسخ داد: آیا می‌دانی این آرزوی من است که چهره‌ام روی کوه راشمور حک شود؟ من شروع به خندیدن کردم ولی او نخندید و در این باره کاملا جدی بود.»

خانم نوم با به یاد آوردن این مکالمه، وقتی رئیس جمهور برای جشن ۴ ژوئیه از ایالت داکوتای جنوبی دیدار کرد، به او مجسمه‌ای ۱.۵ متری از کوه راشمور هدیه کرد که چهره او را نیز کنار روسای جمهور دیگر داشت. 

یادبود ملی کوه راشمور یک مجسمه عظیم است که در سنگ‌های گرانیت کوه راشمور، در بلک‌هیلز در شهرستان کی‌استون در داکوتای جنوبی، حک شده است. 

گاتزون برگلوم مجسمه‌ساز این بنای یادبود را طراحی کرده است و مدیریت انجام آن را به همراه پسرش، لینکلن برگلوم، در فاصله سال‌های ۱۹۲۷ تا ۱۹۴۱ بر عهده داشت. 

چهار رئیس جمهوری که در این مجسمه حک شده‌اند هر یک به ترتیب برای نمایندگی از تولد، رشد، توسعه، و حفظ ایالات متحده در این بنا انتخاب شده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان