چرا کامپیوترهای اپل هشدار «شارژ نمی‌شود» می‌دهند؟

باتری‌های یون لیتیوم از طریق واکنش شیمیایی بین الکترودهای مخالف و الکترولیت، مستهلک می‌شوند

درگذشته، شرکت اپل بابت کاهش عملکرد آیفون به منظور حفظ عمر باتری، ۵۰۰ میلیون دلار به کاربران پرداخت - Photo Credit: Apple

شرکت اپل فاش کرده‌است که کامپیوترهای «مک» حتی در حالی که کامپیوتر به شارژر وصل باشد، به کاربران هشدار می‌دهند که «شارژ نمی‌شود».

یک مدرک جدید از قسمت پشتیبانی اپل توضیح می‌دهد که کامپیوترهای مک ممکن است موقتا شارژ را متوقف کنند تا مدیریت سلامت باتری را تنظیم کنند.

دستگاه‌هایی که با سیستم عامل اواس ۱۰-۱۵-۵ یا نمونه‌های بعدتر کار می‌کنند و از پورت‌های تاندربولت۳ برای شارژ استفاده می‌کنند این ویژگی «مدیریت سلامت باتری» را درون خود دارند تا میزان استهلاک شیمیایی باتری را کاهش دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


باتری‌های یون لیتیوم از طریق واکنش شیمیایی بین الکترودهای مخالف و الکترولیت، مستهلک می‌شوند. در عمل، این بدان معناست که کاربران باید باتری‌هایشان را در فواصل کوتاه‌تری شارژ کنند، و حداکثر ظرفیت باتری هم کاهش می‌یابد.

علاوه بر این، اپل توضیح داده‌است که دستگاه‌هایش باید از «توان لحظه‌ای باتری» استفاده کنند و کارایی آن‌ها ممکن است از استهلاک شیمیایی تاثیر بپذیرد.

اپل می‌گوید: «زمانی که مدیریت سلامت باتری فعال شود، ممکن است گه‌گاه در منوی مک خود پیام "شارژ نمی‌شود" دریافت کنید، و میزان حداکثر شارژ باتری شما ممکن است موقتا کاهش یابد.

این عادی است، و با این روش است که مدیریت سلامت باتری، شارژ آن را در حالت بهینه نگه می‌دارد. مک شما بسته به استفاده‌ای که از آن می‌کنید به ۱۰۰ درصد شارژ برمی‌گردد.»

اپل می‌گوید دلایل دیگر برای شارژ نشدن باتری این است که ممکن است از اداپتور و سیم صحیح استفاده نکنید، یا منبع برق قدرت کافی را تامین نکند.

شرکت اپل، مستقر در شهر کوپرتینوی کالیفرنیا، در ماه مه ‌ویژگی‌های جدیدی را برای شارژ کامپیوترهایش اعلام کرد که در آن، کامپیوتر شروع به شارژ می‌کند و از شارژ شدن کامل باز می‌ایستد.

با این روش، فشار حاصل از اضافه بار بر باتری کاهش می‌یابد، هرچند ممکن است کامپیوترهای مک شارژ کمتری از حد انتظار کاربران داشته باشند. این ابزار را که در آیفون و آی‌پد هم وجود دارد می‌توان غیرفعال کرد.

مدیریت باتری اپل در گذشته جدل‌انگیز بود؛ شرکت اپل بابت کاهش عملکرد آیفون به منظور حفظ عمر باتری، ۵۰۰ میلیون دلار به کاربران پرداخت.

© The Independent

بیشتر از زندگی