بولتون، تحریم دستیار سابق خود از سوی ایران را تبریک گفت

ایران می‌گوید، ریچارد گلدبرگ را تحریم کرده و برای او ویزا صادر نمی‌کند

ریچارد گلدبرگ برای مدتی دستیار جان بولتون بود-Logan Cyrus / AFP

ایران روز یکشنبه تحریم‌های نمادینی علیه ریچارد گلدبرگ، کارشناس سابق شورای امنیت ملی آمریکا و عضو بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها اعمال کرد. جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در واکنش به این اقدام، به گلدبرگ تبریک گفت و تحریم او از سوی رژیم به گفته او «فاسد» ایران را نشانه نقش تاثیرگذارش توصیف کرد. افراد دیگری از جمله ریچارد گرنل سفیر سابق آمریکا در آلمان که موضوع ایران را با دقت دنبال می‌کند نیز واکنش‌های مشابهی داشته‌اند.

بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ادعا می‌کند که ایران به دلیل آن‌چه «تروریسم اقتصادی آمریکا علیه منافع شهروندان جمهوری اسلامی» خوانده شده، تحریم‌هایی را علیه ریچارد گلدبرگ اعمال کرده‌ است.

بر اساس این اطلاعیه، گلدبرگ نمی‌تواند ویزای ایران دریافت کند یا در موسسه‌های مالی ایران حساب داشته باشد. او همچنین نمی‌تواند هیچ تبادل مالی با نهادهای مالی ایرانی داشته باشد. روشن نیست این تحریم‌های سمبولیک چه تاثیری بر اعضای بنیاد دفاع از دمکراسی‌ها یا دیگر افرادی خواهد داشت که به دلیل مواضع خود علیه جمهوری اسلامی اصولا امکان رفت و آمد به ایران را نداشته‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس، گلدبرگ در توییتی نسبت به این اقدام ایران واکنش نشان داد و نوشت: «امروز من یک نشان افتخار جدید دریافت کردم: به‌دلیل همکاری با کارزار فشار حداکثری دونالد ترامپ از سوی ایران تحریم شدم.»

گلدبرگ دستیار سابق جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا بود و تا ماه ژانویه در شورای امنیت ملی آمریکا روی مسائل مربوط به ایران کار می‌کرد.

او اکنون با اتاق فکر «بنیاد دفاع از دمکراسی‌ها» کار می‌کند که از مدافعان استراتژی فشار حداکثری است. در ماه اوت سال گذشته، تهران این اتاق فکر و مدیر آن را به دلیل آنچه که نقش داشتن در افزایش تحریم‌ها می‌خواند، تحریم کرد.

بیشتر از