ترامپ تهدید کرد که گارد ملی را به پورتلند اعزام خواهد کرد

رئیس جمهوری آمریکا معترضان را آشوب‌گر و تروریست خواند

رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی گفت پورتلند یک فاجعه مملو از آشوبگران حرفه‌ای و هرج و مرج گرا است-KATHRYN ELSESSER / AFP

دونالد ترامپ تهدید کرده که اگر فرماندار و شهردار پورتلند قادر به پراکنده کردن آنچه او «لانه زنبور تروریست‌ها» خوانده، نشوند، گارد ملی را به این منطقه اعزام خواهد داشت.

رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی در کنفرانس خبری کاخ سفید گفت پورتلند یک فاجعه مملو از آشوبگران حرفه‌ای و هرج و مرج گرا است. او افزود اگر مقامات مسئول ظرف دو روز آینده شهر را زیر کنترل در نیاورند، گارد ملی به پورتلند اعزام خواهد شد.

آقای ترامپ گفت: «ما با فرماندار و شهردار، در تماس بوده‌ایم و فکر می‌کنیم نمی‌دانند چه می‌کنند زیرا این جریان نمی‌بایست به مدت ۶۰ روز ادامه پیدا کند. کار ما سر و سامان دادن به شهرها نیست. این کار قرار است توسط نیروهای انتظامی محلی انجام شود.»

او افزود پلیس فدرال برای نظارت بر کار پلیس محلی در پورتلند مستقر خواهد ماند، و اگر آن‌ها نتوانند کنترل را بر شهر حاکم کنند، دولت فدرال «این کار را انجام خواهد داد.»

رئیس جمهور آمریکا گفت: «...و ما به این معترضان می‌گوییم، و بسیاری به خاطر این آشوبگران حرفه‌ای بازداشت خواهند شد، این‌ها هرج‌و‌مرج طلب‌های حرفه‌ای هستند، این‌ها کسانی هستند که از کشور ما متنفرند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«آن‌ها (پلیس) امروز و احتمالا فردا برای پاک کردن این لانه زنبور تروریست‌ها اقدام خواهند کرد و خوشحال خواهم شد اگر این کار را به انجام برسانند و پس از آن خواهیم توانست به آرامی از شهر خارج شویم. اما اگر قادر به این کار نباشند، ما گارد ملی را (به پورتلند) اعزام خواهیم کرد.»

آقای چَد وولف، وزیر امنیت ملی آمریکا و کیت براون، فرماندار اورگون، روز گذشته طرحی مشترک برای پایان دادن به خشونت‌ها اعلام کردند که توسط افسران پلیس فدرال هدایت می‌شود.

بر اساس این طرح پلیس ایالتی اورگون در مرکز شهر «آرامش را حفظ خواهد کرد» در حالی که وزارت امنیت، در صورت ادامه موج خشونت‌ها، ماموران فدرال را برای حفاظت از ساختمان دادگاه فدرال «هتفیلد» به حال آماده باش قرار خواهد داد.

آقای وولف در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس گفت: «ما همچنان افراد پلیس را در محل مستقر نگاه خواهیم داشت تا مطمئن شویم که ساختمان دادگاه امن باقی خواهد ماند.» 

«در طول زمان، اگر پلیس ایالتی ارگون و طرحی که داده شده موفق باشند، و ما بتوانیم به گونه‌ای مسئولانه تعداد افرادمان را کاهش دهیم، این کار را خواهیم کرد.»  

تهدید آقای ترامپ به اعزام گارد ملی پس از ۶۰ شب متوالی اعتراض و آشوب در پورتلند انجام شده است.

پلیس ایالتی اورگون در بیانیه‌ای گفته است که تیم‌های ویژه عملیاتی و افسران انتظامی از روز پنجشنبه به نوبت به مدت دو هفته وارد عمل خواهند شد.

در این بیانیه گفته شده: «پلیس ایالتی امیدوار است فضایی ایجاد کند که در حالی‌که انتظارات مردم را برآورده و حاکی از تعهدات ما برای حفاظت از اموال فدرال است، به برداشتن حايل حفاظتی معترضان انجامیده و نظم و آرامش را (به شهر) بازگرداند.»

© The Independent

بیشتر از جهان