مک‌کنزی اسکات پس از جدایی از جف بزوس ۱.۷ میلیارد دلار از ثروتش را اهدا کرده است

سهم خانم اسکات در زمان طلاق، به ارزش ۳۶ میلیارد دلار بود

مک‌کنزی اسکات در کنار همسر سابقش جف بزوس، موسس شرکت آمازون - KEVORK DJANSEZIAN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

همسر سابق جف بزوس، مدیر اجرایی آمازون گفت که پس از جدایی از او، حدود دو میلیارد دلار به کارهای خیر کمک کرده است. 

مک‌کنزی اسکات، در یک پست وبلاگی گفت که یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از ثروتش را در سال گذشته برای دلایلی چون برابری نژادی، حقوق دگرباشان، بهداشت عامه و تغییرات اقلیمی صرف کرده است. 

خانم اسکات، که قبلا با نام مک‌کنزی بزوس شناخته می‌شد، همچنین جدیدترین نامش را اعلام کرد و گفت این نام از اسم میانی او گرفته شده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم اسکات سال گذشته و پس از جدایی از ثروتمندترین مرد جهان، گفت که بیشتر ثروتش را اهدا خواهد کرد. آقای بزوس، خانم اسکات را با چهار درصد از سهام آمازون، ترک کرد. 

او در وب‌سایت مدیوم، درباره اهدای کمک‌های مالی خود نوشت:‌ «مثل بسیاری، من نیز نیمه اول سال ۲۰۲۰ را با دل‌شکستگی و وحشت نظاره می‌کردم. عمل به سوگندی که خورده بودم را شروع کردم. سوگند به این اعتقاد که زندگی من دو سرمایه در اختیارم گذاشته که می‌تواند برای دیگران ارزش ویژه‌ای داشته باشد.» 

او افزود: «پولی که این سیستم‌ها در رساندنش به من کمک کرده‌اند و اعتقاد به این که افرادی که تجربه بی‌عدالتی دارند، بهترین و مناسب‌ترین‌ها برای یافتن راه حل هستند.» 

او در اعلام تعهد خود در سال گذشته، به کمپین «ادای سوگند»‌ گفت: «مقادیر زیادی پول دارد که می‌خواهد به دیگران بدهد.» 

به گفته کمپین «ادای سوگند» بیش از ۲۰۰ فرد و خانواده ثروتمند از تعهد خود به اهدای بیشتر ثروت خود به کارها و فعالیت‌های نوع‌دوستانه تاکید کرده‌اند. 

سهم خانم اسکات در زمان طلاق، به ارزش ۳۶ میلیارد دلار بود. 

ثروت او به ۶۰ میلیارد دلار رسید، چرا که قیمت سهام آمازون در سال گذشته افزایش یافت. 

گزارش‌های هفته گذشته، پس از آن که ثروت آقای بزوس، به علت جهش فروش در دوران همه‌گیری کووید-۱۹، به ۱۷۱ میلیارد دلار رسید، حتی رکورد ثروت شخصی خود را نیز شکست. 

© The Independent

بیشتر از جهان