حمله به پایگاه «التاجی» در بغداد

سومین حمله به منافع آمریکا در عراق در ۷۲ ساعت گذشته

سربازان آمریکایی در پایگاه التاجی-ALI AL-SAADI / AFP

شاهدان عینی از دو انفجار بزرگ در پایگاه نظامی «التاجی» در بغداد خبر می‌دهند. این دومین حمله به منافع آمریکا در عراق در ۷۲ ساعت گذشته است. برخی منابع عراقی می‌گویند راکت‌های کاتیوشا به بخشی از این پایگاه نظامی برخورد کرده‌اند که در اختیار ارتش عراق بود.

روز جمعه نیز حمله راکتی مشابهی علیه پایگاه «بسمایه» انجام شد.

شبکه تلویزیونی السومریه عراق به نقل از منابع امنیتی تعداد راکت‌های اصابت کرده به پایگاه التاجی را چهار راکت اعلام کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیانیه ارتش عراق حاکی از آن است که سه راکت کاتیوشا شامگاه دوشنبه به این پایگاه نظامی برخورد کرده‌ که البته تلفاتی بر جای نگذاشته است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله‌ها را نپذیرفته است. آمریکا معمولا این حمله‌ها را به گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی نسبت می‌دهد.

این در حالی است که گفت‌و‌گوهای استراتژیک آمریکا و عراق در مورد همکاری دو کشور و همچنین روند خروج نیروهای آمریکایی از عراق در جریان است.

برخی گزارش‌ها نیز از انفجار در دو پایگاه هوایی در عراق خبر می‌دهد که تلفاتی نداشته است.

شامگاه یکشنبه، انفجارهایی در انبار مهمات حشد‌الشعبی، از گروه‌های شبه نظامی نزدیک به ایران اتفاق افتاد. دلیل این انفجارها «گرمای شدید هوا» و «نحوه نگهداری مهمات» اعلام شد.

مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق وعده داده که با گروه‌هایی که منافع امریکا در عراق را هدف می‌گیرند، برخورد می‌کند. نیروهای امنیتی عراق ماه گذشته نیز در یورس به پایگاه‌های حشد‌الشعبی، برخی اعضای آن را بازداشت و سلاح‌های آنها را توقیف کردند.

بیشتر از جهان