درگیری در مرز لبنان و اسرائیل

ارتش اسرائیل به مردم محلی دستور داده است که از خانه‌ بیرون نیایند

ارتش اسرائیل در مرز این کشور و لبنان، ۲۷ ژوئیه ۲۰۲۰-JALAA MAREY / AFP

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که امروز دوشنبه شش مرداد، که در مرز این کشور و لبنان درگیری نظامی رخ داده است. رسانه‌های اسرائیلی خبر درگیری امنیتی در مرز با لبنان را به نقل از ارتش این کشور منتشر کردند.

این در حالی‌ست که در روزهای اخیر تنش میان اسرائیل و نیروهای حزب‌الله در لبنان بسیار بالا گرفته است. پس از حمله اسرائیل به برخی مواضع در سوریه و کشته شدن یکی از فرماندهان حزب‌الله در این حملات، بر شدت تنش‌ها افزوده شد.

با این‌حال روز گذشته بود که برخی چهره‌های نظامی و رده بالا در اسرائیل و هم‌چنین حزب‌الله تحلیل کردند که «جنگ بزرگی» بین آنها در راه نیست. 

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله، گفته بود که «با وجود تنش جاری میان سازمان او با اسرائیل، ارزیابی نمی‌کند که یک جنگ بزرگ در ماه‌های آینده در راه باشد».

خبرگزاری رویترز، به نقل از معاون حسن نصرالله نوشته بود که «نه تنها فضای کنونی، بلکه فضای چند ماه آینده نشان از جنگ ندارد» 

رسانه‌های اسرائیل هم به نقل  به نقل از ژنرال گانتس وزیر دفاع کشوراین کشور نوشته‌اند که «اسرائیل در جستجوی وخیم کردن بی‌دلیل اوضاع نیست».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این‌حال وزیر دفاع اسرائیل ژنرال گانتس «کسی که بخواهد ما را امتحان کند، توان برتر ما را خواهد دید اما امیدوارم نیازی به استفاده از آن نباشد».

دیروز بود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، در یک پیام ویدیویی به جمهوری اسلامی ایران هشدار داد که «رویای استقرار نظامی در نزدیکی‌های مرزهای شمالی این کشور را از سر بیرون کند.»

بنیامین نتانیاهو در آن ویدیو می‌گوید: «ما اجازه استقرار نظامی در مرزهای شمالی را به ایران نمی‌دهیم چون حفاظت از مرزهای شمالی در برابر ایران سیاست ثابت اسرائیل است.»

اسرائیل همواره نسبت به خطر حزب‌الله لبنان در مرزهای شمالی خود و نیز کمک‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران به این گروه هشدار داده است.