جام جهانی زنان ۲۰۱۹؛ پنالتی فرانسه و تغییر مقررات بحث برانگیز

مربی تیم بریتانیا می‌گوید شیرزنان کاملاً آماده هستند

به دنبال بحث برانگیز شدن استفاده از فناوری «کمک داور ویدیویی» در مسابقات جام جهانی زنان و تغییرات اخیر در مقررات فوتبال، فیل نِویل می‌گوید که تیم انگلستان قبل از مسابقات نهایی چهارشنبه با تیم ژاپن کاملاً در جریانِ تغییر مقررات جدید فوتبال قرار گرفته است و آمادگی کامل دارد.

نِویل می گوید، از اینکه در بازی دوشنبه شب در تصمیمی بحث برانگیز، به خاطر خارج بودن چیاماکا نادوزی از خط گل، به تیم فرانسه اجازه استفاده از فرصت پنالتیِ مجدد علیه تیم نیجریه داده شد، متعجب نشده است.

انگلستان پیش از این نیز از تغییراتی که در خصوص خطای هَند ایجاد شده، سود برده بود. در بازی مقابل تیم اسکاتلند همین قانون جدید موجب شد تا پس از آن‌که نیکول داچرتی به طور غیر عمد مرتکب خطا شد، پنالتی به نفع تیم انگلستان گرفته شود و نیکیتا پریس این ضربه را وارد دروازه اسکاتلند بکند.

نویل می‌گوید: «اگر فردی در جلسات توجیهی بازی‌های جام جهانی شرکت کرده باشد متوجه می‌شود که تصمیم به دادن پنالتی (به تیم انگلستان) جای هیچ شک و شبهه‌ای نداشت. شما احتمالا با خودِ مقررات مخالف هستید و مشکلتان تصمیم گیری داور نیست. ما وقتی اتفاق شب گذشته را دیدیم، تعجب نکردیم».

او افزوده است: «سه دروازه‌بان ما داورها را درباره مقررات و آنچه از آن‌ها به عنوان بازیکن انتظار می‌رود، سوال‌پیچ کرده‌اند. به هر حال، این‌ها مقررات هستند. درست مانند پنالتی ما مقابل اسکاتلند که تا اتفاق افتاد ما می‌دانستیم که به نفع ما پنالتی خواهند گرفت».

نویل اضافه می‌کند: «در واقع می‌توان گفت که فناوری کمک داور ویدیویی جواب می‌دهد. این‌ها مقرراتی هستند که بین داورها و کمک داور ویدیویی مورد توافق واقع شده و در حال اجرا هستند. اجرای چنین مقرراتی را در فصل بعدی نیز شاهد خواهیم بود».

لوسی برانز، بازیکن خط دفاعی تیم انگلستان نیز می‌گوید از تصمیم اخیر تعجب نکرده است.

او می‌گوید: «مشاهده مسابقه شب گذشته مانند تماشای اجرای خط به خط کتابچه مقررات بود. دروازه‌بان‌های ما بارها و بارها از داورها در رابطه با مقرراتِ جدید سوالات متعددی کردند تا ما تک تکِ مقررات را به روشنی درک کنیم».

خانم برانز اضافه کرده است: «این چیزی است که ما کاملاً از آن مطلع هستیم. تغییراتی در مقررات صورت گرفته و کمک داور ویدیویی را داریم و باید حواسمان به این مسائل باشد. مادامی که بدانیم داریم چه می‌کنیم و مقررات را تا آنجایی که می‌توانیم به نحو احسن رعایت کنیم، جای نگرانی نیست».

اگرچه انگلستان پیش از این حضورش در فینال را تضمین کرده، نویل می‌گوید تیمش قصد دارد با قدرت کامل مقابل ژاپن ظاهر شود. در بازی مقابل ژاپن در نیس، تیم انگلستان تنها با یک نتیجه مساوی در صدر گروه قرار خواهد گرفت.

در بازی‌های سال گذشته جام جهانی مردان، گَرِت ساوتگِیت در بازی نهایی گروهی که انگلستان در آن بازی می‌کرد، به بازیکنانش استراحت داد، اما نِویل چنین قصدی ندارد. او می‌گوید: «می‌خواهم تیمم بهترین بازی‌اش را ارائه کند. ما قصد داریم به صدر گروه صعود کنیم. ما می‌خواهیم بازی را ببریم».

نویل ادامه می‌دهد: «پس از دو بازی اول، میل عظیم و شدیدی در ما برای برنده شدن زنده شده است. ما اعتماد به نفس داریم. بازیکنان در گوشه و کنار هتل در حال جست و خیز هستند. آن‌ها خوشحالند. نگاه‌ها نسبت به ما مثبت است و می‌خواهیم به همین صورت نگهش داریم».

او می‌افزاید: «بازیکنان به روشنی می‌دانند انتظارات من چیست. به روشنی می‌دانند که باید فردا شب برنده زمین باشند. دو راه وجود دارد که هر دوی آن‌ها خطراتی نیز به همراه دارد، اما ما فقط می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که در همه بازی‌ها برنده خواهیم بود و امیدوارم که موفق باشیم».

© The Independent

بیشتر از ورزش