پروازهای عادی خطوط هوایی امارات، ماه اکتبر از سرگرفته می‌شود

خطوط هوایی امارات پروازهای خود را به بریتانیا کاهش می‌دهد

خطوط هوایی امارات، پیش از اپیدمی جهانی ویروس کرونا، روزانه ۱۱ پرواز بین لندن و دوبی داشت - Adrian DENNIS / AFP

به گزارش تارنمای تحلیلی مسیرهای پرواز« ایرلاین روت»، شرکت هواپیمایی امارات که مقر آن در شهر دوبی است، پروازهای زمستانی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ میلادی خود را از اول اکتبر سال جاری، با کاهشی چشم‌گیر، آغاز می‌کند. 

خطوط هوایی امارات، پیش از اپیدمی جهانی ویروس کرونا، روزانه ۱۱ پرواز بین لندن و دوبی داشت: شش فروند هواپیمای ایرباس ای- ۳۸۰ از فرودگاه هیترو، سه پرواز از فرودگاه گتویک، و دو پرواز از فرودگاه استانستد. 

طبق جدول زمان‌بندی جدید، همه این سه مسیر هم‌چنان به فعالیت خود ادامه خواهند داد، گرچه پروازها از فرودگاه‌های گتویک و استانستد فعلا تعلیق شده است.

از اول اکتبر سال جاری، فرودگاه گتویک تنها یک پرواز روزانه با ایرباس ای- ۳۸۰ خواهد داشت، در حالی که فرودگاه استانستد یک پرواز بوئینگ- ۷۷۷، یکی دیگر از هواپیماهای خطوط امارات، خواهد داشت. 

پروازها به فرودگاه هیترو قرار است به پنج پرواز در روز افزایش یابد. روی هم رفته، پروازهای لندن از ۱۱ به هشت پرواز در روز کاهش یافته که نشان دهنده افت ۲۷ درصدی تعداد پروازها از لندن است. 

خارج از پایتخت نیز، در شهر منچستر سرویس‌های این خط هوایی از سه پرواز در روز به دو پرواز، با هواپیمای ایرباس ای- ۳۸۰ کاهش خواهد یافت. در شهر گلاسگو نیز یکی از پروازهای روزانه حذف شده و سرویس‌های این خط هوایی با یک پرواز هواپیمای سوپر جامبو ادامه خواهد یافت. 

بسیاری از پروازهای ترانزیت نیز کاهش یافته‌اند. در بعضی موارد، از جمله ادلید در جنوب استرالیا کاملا حذف شده‌اند. 

پروازهای این خط هوایی از دوبی به سیدنی استرالیا، از سه پرواز در روز به دو پرواز کاهش خواهد یافت. در حالی که پروازهای شهر ژوهانزبرگ در آفریقای جنوبی از چهار به سه پرواز و پروازها به بانکوک از پنج به چهار پرواز کاهش خواهد یافت. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گرچه از سرگیری این پروازها، فرقی به حال مسافران بریتانیایی، که هنوز اجازه سفر به بسیاری از کشورها را ندارند، نخواهد داشت. 

شهر دوبی حالا به روی گردش‌گران باز است، اگرچه وزات خارجه در مورد سفر به امارات متحده عربی هشدار داده است. 

هم‌زمان، هواپیمایی قطر، رقیب خطوط هوایی امارات نیز پروازها از شهر ادینبرو به دوحه را با سه پرواز بوئینگ ۷۸۷ در هفته،  از ۲۹ ژوئیه از سر خواهد گرفت. پروزاهای قطرایرویز از فرودگاه هیترو سه بار در روز انجام خواهد شد و دو پرواز روزانه از فرودگاه منچستر نیز از اول ماه اوت سال جاری انجام خواهد شد. 

هم‌زمان، شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز نیز پروازهای خود از فرودگاه گتویک به مونتگوبی را از ماه دسامبر از سر خواهد گرفت. برای سالیان متوالی، خطوط هوایی ویرجین آتلانتیک در این مسیر به فرودگاه جامائیکا از مقاصد اصلی گردش‌گران، پرواز داشت. 

© The Independent

بیشتر از جهان