ترامپ آماده خوشامدگویی به مایکل فلین است

رئیس جمهوری آمریکا: فلین از جهنم گذشته است، او را نابود کردند، اما بازخواهد گشت

ترامپ سال ۲۰۱۷، از آقای فلین خواست تا سمت خود در کاخ سفید را رها کند- Alex Wroblewski/Getty Images/AFP

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، می‌گوید که بار دیگر حاضر است تا به مایکل فلین، مشاور سابق خود، در کاخ سفید خوشامد بگوید و اگر او در اتهام دروغ گفتن به اف‌بی‌آی محکوم شود، عفو او را از نظر دور نخواهد داشت.

رئیس جمهور در سال ۲۰۱۷ از آقای فلین خواست تا سمت خود در کاخ سفید را رها کند. این اقدام پس از آن بود که روزنامه واشنگتن پست گفت فلین درباره مکالمه خود با سرگئی کیسلیاک، سفیر روس، به مایک پنس، معاون رئیس جمهور دروغ گفته است. 

این ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا از آن زمان در تلاطم حقوقی به سر برد و در سال ۲۰۱۷، به اتهام اظهار «بیانات فربیکارانه» به شکل «عامدانه و آگاهانه» به اف‌بی‌آی درباره مکالمه فوق، گناهگار شناخته شد.  

با این حال، پیشتر در سال جاری، پس از آن که آقای فلین تلاش کرد دفاع خود را پس بگیرد، وزارت دادگستری به ریاست ویلیام بار پرونده علیه او را حذف کرد و یک دادگاه فدرال استیناف به قاضی امت سالیوان دستور داد تا آن را مختومه اعلام کند.  

آقای سالیوان از دادگاه استیناف خواست تا در تصمیم خود بازنگری کند و تاکنون درباره مختومه اعلام کردن پرونده وزارت دادگستری علیه آقای فلین حکم نداده است. 

روز سه‌شنبه هنگامی که گزارشگر شبکه خبری سی‌بی‌اس از رئیس جمهور سوال کرد که آیا حاضر است در صورت مختومه اعلام شدن پرونده، آقای فلین را یک بار دیگر در کاخ سفید بپذیرد یا نه، آقای ترامپ گفت:‌ «بله. به نظر من او مرد فوق‌العاده‌ای است.» 

«او عالی است. او چندین دهه در ارتش بوده است. بسیار محترم است. آن چه ژنرال فلین از سر گذراند، بسیار ناعادلانه بود.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای ترامپ افزود که آقای فلین «از جهنم گذشته است، او را نابود کردند، اما او بازخواهد گشت، او یک بازگشت فوق‌العاده خواهد داشت.»

رئیس جمهور روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که عفو آقای فلین را از نظر دور نداشته است. او دو هفته پیش حکم ۴۰ ماه زندان برای راجر استون، مشاور سابق خود را لغو کرد. 

آقای استون به علت دروغ گفتن به کنگره و ارعاب شاهدان تحقیقات پرونده ترامپ و روسیه، همراه با آقای فلین، توسط رابرت مالر، بازرس ویژه وزارت دادگستری که درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ تحقیق می‌کرد، بازداشت شد. 

آقای ترامپ گفت که در حال حاضر «و تا وقتی که ندانم چه اتفاقی خواهد افتاد»، درباره عفو آقای فلین «تصمیمی نگرفته‌ام». 

او گفت که گمان می‌کند وضعیت مشاور سابقش در «پرونده‌ای که دارد، بسیار خوب است» و افزود:‌ «امیدوارم که بتواند در آن پیروز شود.» 

رئیس جمهور همواره از آقای فلین دفاع کرده و به سی‌بی‌اس گفت «به نظر من او مورد آزار و اذيت قرار گرفته بود» و ادعا کرد که اف‌بی‌آی «با او بسیار ناعادلانه رفتار کرد». 

© The Independent