گارمین، ساعت هوشمندی که با نور خورشید شارژ می‌شود

انرژی خورشیدی می‌تواند آینده فناوری محصولات ورزشی باشد

ساعت‌هایی تولید شده با فنآوری جدید، نیازی به اتصال به پریز برق نخواهند داشت-Photo Credit: GARMIN

موسسه گارمین ساعت‌های جدیدی به بازار عرضه کرده است که با نور خورشید شارژ می‌شوند. این شرکت معتقد است انرژی خورشیدی می‌تواند آینده فناوری تولیدات ورزشی باشد. 

در این راستا، نخستین تولیدات گارمین حفظ شارژ ساعت است که درنهایت به معنی این است که ساعت‌هایی تولید شده با این فناوری، نیازی به اتصال به پریز برق نخواهند داشت.   

نخستین نسل ساعت‌های هوشمند گارمین سال گذشته با ساعت‌های فنیکس به بازار آمد. اما این ساعت‌ها در میان أنواع بزرگ‌تر ساعت‌های ساخت فنیکس بود و شارژ آن با نور خورشید، تنها به منظور اضافه کردن شارژ بود، نه شارژی که متضمن یک نیروی بی‌پایان باشد.

اما ساعت‌های جدید گامی به جلو است، چرا که گارمین امیدوار است بتواند با استفاده از نور خورشید دیگر هرگز یا به ندرت به شارژ با برق احتیاج داشته باشد و در نتیجه بتواند فعالیت ورزشی مردم را برای همیشه ردیابی کند. 

ساعت‌های جدید شامل انواع کوچک‌تر «فنیکس لاین آپ» است که به این معنی که اکنون حتی کوچک‌ترین ساعت‌های «فنیکس اس ۶» هم دارای نرم‌افزار شارژ خورشیدی است. شرکت فنیکس قصد دارد ساعت‌های «تَسیت» خود را هم به شارژ خورشیدی مجهز کند که برای ارتش و مصارفی درنظر گرفته شده که مستلزم ردیابی ایمن‌تر و بدنه‌ای مقاوم‌تر است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما برجسته‌ترین نوع در نسل جدید ساعت‌های گارمین « اینستینکت» است که ارزان‌تر و برای مصارف ورزشی متدوال‌تر طراحی شده است. اگر «اینستینکت» در حالت درست استفاده شود، می‌تواند خود را برای همیشه شارژ نگاه دارد. 

ساعت‌های جدید با تکنولوژی به روز شده از جمله ردیابی موج‌سواری و کوه‌نوردی در فضای بسته مجهزند.

موسسه گارمین می‌گوید خصوصیت جدید را برای کاهش «تضعیف باطری» یا پیش‌گیری از کسالت مصرف‌کننده از اجبار به شارژ مدام باطری، به آن افزوده است. در عوض، شارژ خورشیدی که به معنای گرفتن انرژی از محیط بازی است که مصرف‌کننده در آن است،  نیروی باطری را حفظ می‌کند.

برَد ترِنکِل، معاون شرکت گارمین در محصولات فضای باز می‌گوید این شرکت مدتهاست در صدد تولید ساعت‌های قابل شارژ با انرژی خورشیدی است. اما مدت زمان حفظ این گونه شارژ و مقدار آن کافی نبوده است. علاوه بر این، به گفته آقای ترنکل،  فناوری خورشیدی از نظر زیبایی به این ساعت‌ها لطمه می‌زده است.  

به همین دلیل، گارمین صبر کرده بوده تا بتواند ساعت‌هایی تولید کند که بدون افزایش بیش از حد ضخامت یا کاستی‌های دیگر، به گونه‌ای موثر از انرژی خورشیدی استفاده کند. 

آقای ترنکل، ساعت‌های خورشیدی و امکانات جدید در آن‌ها را برای حفظ پایدار شارژ، یک «نفطه عطف» توصیف کرد. این دومین تولید گارمین از این نوع ساعت از سال گذشته تاکنون است، اما به گفته ترنکل، گارمین «سخت مایل است این فناوری را در ساعت‌های دیگری با امکانات بیشتر عرضه کند.» او به این که کدام نوع ساعت یا ردیاب گارمین به شارژ خورشیدی مجهز خواهد شد، اشاره‌ای نکرد، اما گفت در آینده این فناوری در بسیاری از تولیدات شرکت تعبیه خواهد شد.

© The Independent

بیشتر از زندگی