ثبت بالاترین قیمت ارز در تاریخ ایران: دلار ۲۱۳۰۰ تومان، یورو ۲۳۹۷۵

قیمت ارز در بازار تهران با افزایش قابل توجه مواجه شده است

عکس آرشیوی از قیمت ارز در صرافی‌ای در تهران، ۹ مه- ATTA KENARE / AFP

پاسخ بازار به چندهفته اطمینان‌بخشی رئیس‌کل بانک مرکزی و حسن روحانی در مورد آینده قیمت ارز و ذخایر مطمئن بانک مرکزی، منفی بود و امروز هر یورو در بازار تهران ۲۳ هزار و ۹۷۵ تومان به فروش رسید.

هر دلار آمریکا نیز امروز از مرز ۲۱هزار تومان گذشت و به قیمت ۲۱ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش رسید.

این بالاترین قیمت ثبت‌شده ارز در تاریخ ایران است.

همچنین  قیمت هر گرم طلا  امروز به ۹۰۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسید که نسبت به روز پنج‌شنبه، افزایش بیش از دو درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین هر سکه طرح امامی به رقم بی‌سابقه ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید و سکه طرح جدید ۹ میلیون و  ۱۰۰هزار تومان معامله شد.

روز پنج‌شنبه با صعودی شدن بازار ارز، هیئت عامل بانک مرکزی نرخ سود سپرده‌گذاری بانک‌ها در بانک مرکزی را به سه درصد افزایش از ۱۰ درصد به ۱۳ درصد رساند.

حتی این اقدام بانک مرکزی نیز از هجوم به بازار ارز و کاهش ارزش ریال نکاست و امروز با بازشدن بازارها نرخ ارز با شتاب بیشتری صعودی شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت حسن روحانی در هفته‌های گذشته گفته بود که دولت از لحاظ ذخایر ارزی و وضعیت مالی برای تامین معیشت مردم در بدترین وضعیت پس از انقلاب قرار دارد.

در مقابل، علی آقامحمدی، رئیس گروه اقتصادی دفتر علی خامنه‌ای می‌گوید بانک مرکزی در بهترین وضعیت از لحاظ ذخایر ارز و طلا قرار دارد ولی بنا ندارد در بازار متلاطم ارز و طلا مداخله کند.

عبدالناصر همتی، رئیس‌ کل بانک مرکزی نیز هفته گذشته گفته بود تزریق ارز به بازار با هدف پایین آوردن قیمت، تله آمریکایی‌ها است و این نهاد در نقشه آمریکا بازی نخواهد کرد.

بیشتر از اقتصاد