ورزشکاران روس با خطر ممنوعیت کامل حضور در المپیک مواجه شدند

فدراسیون دو و میدانی روسیه مهلت پرداخت جریمه پنج میلیون دلاری را از دست داد

فدراسیون دو و میدانی روسیه به دلیل نقض قوانین ضد دوپینگ، ۱۰ میلیون دلار جریمه شده بود-Jewel SAMAD / AFP

فدراسیون دو و میدانی تعلیق شده روسیه، روز پنجشنبه گفت این نهاد مهلت پرداخت پنج میلیون دلار جریمه نقدی در روز اول جولای را که از سوی اتحادیه بین‌المللی فدراسیون‌های دو و میدانی تعیین شده بود، از دست داده و فرصت حضور مستقل قهرمانان دو و میدانی خود در رقابت های بین‌المللی را از دست داده است. 

اتحادیه بین‌المللی فدراسیون‌های دو و میدانی، نهاد جهانی مسئول این رشته روزشی، در ماه مارس گذشته فدارسیون دو و میدانی روسیه را به علت نقض مقررات ضد دوپینگ به مبلغ ۱۰ میلیون دلار جریمه کرد. 

این اتحادیه روند حضور ورزشکاران را در آن زمان دوباره تعریف کرد و به قهرمانان روسیه اجازه داد تا به طور مستقل در مسابقات بین المللی شرکت کنند و تمرینات خود را در شرایطی عاری از دوپینگ انجام دهند. 

اگرچه به گفته این نهاد، در صورتی که فدراسیون روسیه نیمی از جریمه نقدی را تا اول ماه جولای پرداخت نکند، این روند نیز تعلیق خواهد شد. 

فدراسیون دو و میدانی روسیه روز پنجشنبه به آژانس خبری تاس (TASS) گفته جریمه تا روز دوم جولای پرداخت نشده، چراکه به گفته رئیس این نهاد پول کافی برای پرداخت جریمه نداشته اند. 

فدراسیون دو و میدانی روسیه در سال ۲۰۱۵ میلادی پس از آن که گزارش سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) شواهدی مبنی بر استفاده گسترده از دوپینگ در میان ورزشکاران دو و میدانی روسیه به دست آورده بود، تعلیق شد. 

روسیه نیز در مورد ممنوعیت چهار ساله ورزشکاران خود برای حضور در رقابت های مهم بین المللی زیر پرچم این کشور، به عنوان تنبیهی برای تغییر در داده‌های آزمایشگاهی، درخواست تجدید نظر کرده است. 

 دادگاه حکمیت ورزش در ماه نوامبر آینده به درخواست تجدید نظر روسیه رسیدگی می‌کند. 

© The Independent

© Reuters

بیشتر از ورزش