قاتل زنجیره‌ای مشهور کالیفرنیا بالاخره اعتراف کرد

دی آنجلوی ۷۴ ساله به ۱۳مورد قتل اعتراف کرده است

اعترافات دی آنجلوی  به معنی آن است که وی از مجازات اعدام گریخته است- Justin Sullivan/Getty Images/AFP

جوزف دی آنجلو اتهام قتل‌های زنجیره‌ای و تجاوزهای جنسی در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۸۰ را پذیرفت. او به «قاتل ایالت طلایی» مشهور است.

آقای تیِن هو، دادستان ایالتی در جلسه دادگاه شهر ساکرامنتو گفت  دی آنجلو در آوریل سال ۲۰۱۸ و هنگامی که در اتاق بازجویی پلیس تنها مانده بوده، با خودش حرف می‌زد. به گفته آقای هو، دی آنجلو که پیش‌تر افسر پلیس بوده با خودش می‌گفت: «من همه آن کارها را کردم. قدرت آن را نداشتم که او را از خودم بیرون برانم. او مرا مجبور کرد. مثل این که در مغزم بود، منظورم این است که او بخشی از من است. نمی‌خواستم آن کارها را بکنم. جِری را از خودم دور کردم و زندگی خوبی داشتم. همه آن کارها را کردم. من همه آن زندگی‌ها را نابود کردم و حالا باید بهای آن را بپردازم.»

دی آنجلوی ۷۴ ساله به ۱۳مورد قتل اعتراف کرده است که او را به حبس ابد بدون عفو محکوم خواهد کرد اما درعین حال به معنی آن است که از مجازات اعدام گریخته است.

آقای هو در اشاره به موارد قتل و بیش از پنجاه مورد تجاوز گفت: «میزان جنایات دی آنجلو سرسام آور است. او هربار توانست فرار کند و به آرامی در سکوت شب ناپدید شود.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دی آنجلو که در پوشش نارنجی زندان خسته و ضعیف به نظر می‌رسید با نقاب حفاظت از ویروس کرونا در دادگاه حاضر شد.

پیش از جلسه دادگاه، جنیفر کارول، دختر شارلین اسمیت که ( دی آنجلو) پیش از قتل به او تجاوز کرده و همسرش لیام اسمیت را نیز کشته بود، به خبرگزاری آسوشیتد پرس گفت: «من بسیار نگران و مضطربم چون نمی‌خواهم زندگی‌مان بار دیگر به او مرتبط شود.»

گِی و باب هاردویک که از حملات دی آنجلو جان سالم به در برده‌اند به آسوشیتدپرس گفتند خواهان مجازات اعدام برای دی آنجلو بوده‌اند اما می‌دانستند این خواسته با توجه به سن او و مهلت قانونی مجازات اعدام در کالیفرنیا، واقع‌بینانه نیست.

خانم هاردویک گفت: «به نظر من او بی‌تردید مستحق مرگ است اما می‌بینم که او مرگ در زندان را با مرگ توسط اعدام معامله کرده است. خوب است که این ماجرا را پشت سر بگذاریم اما فکر می‌کنم او هرگز محکومیتی را که ما برای ۴۲ سال گذشته کشیده‌ایم، نخواهد کشید.»

دی آنجلو پس از استخراج بازمانده‌های دی ان ای از طریق یک تارنمای ژن‌شناسی دستگیر شد.

گزارش بیشتر از آسوشیتد پرس

© The Independent

بیشتر از جهان