جولیا رابرتز: نسخه ابتدایی «زن زیبا» بسیار تیره و تار بود

پایان داستان پس از انتقال تولید فیلم به شرکت دیزنی تغییر کرد

جولیا رابرتز می‌گوید که  پایان داستان اصلی فیلم کمدی رمانتیک «زن زیبا»، محصول سال ۱۹۹۰، بسیار غم‌انگیز و تیره بوده است.

رابرتز که بازی او در نقش «ویوین وارد» روسپی در برابر «ریچارد گیِر»، به نقطه‌عطفی در روند بازیگری‌اش بدل شد، در برنامه میزگرد «ورایِتی»  با پاتریشیا آرکِت (که او نیز خود را برای ایفای آن نقش نامزد کرده بود) در مورد تجربه‌اش از آن فیلم به گفت‌وگو نشست.

آرکت گفت که خوب به‌یاد می‌آورد که «فیلم حقیقتا تیره و پایانش بسیار سنگین» بوده است و«واقعا یک فیلم سیاه و سخت هنری» بود.

رابرتز نیز گفت که در پایان نسخه اولیه داستان فیلم، مردی «ویوین» را از اتوموبیلش بیرون می‌اندازد، مشتی پول روی او می‌ریزد و او را در یک کوچه کثیف رها می‌کند.

رابرتز سپس می‌گوید که تنها چند روز پس از آن که او بازی در فیلم «زن زیبا» که آن زمان نامش «سه هزار» بود را بر عهده گرفت، شرکت تولید فیلم ورشکست شد و او تا زمانی که شرکت دیزنی تهیه فیلم را بر عهده گرفت، بیکار مانده بود.

رابرتز گفت:«فقط یکی از تهیه کننده‌ها با سناریو باقی ماند و بقیه پروژه به «دیزنی» منتقل شد، و من فکر کردم:«دیزنی؟ می‌خواهند فیلم کارتونی از آن بسازند؟ چطور شد که این فیلم، به دیزنی رسید؟»

گری مارشال، کارگردان جدید فیلم موافقت کرد با رابرتز ملاقات کند. در آن ملاقات، او به رابرتز اطلاع داد که  پایان داستان تغییر کرده است و نامش را هم «زن زیبا» گذاشته‌اند.

رابرتز گفت:«فکر می‌کنم به آن دلیل مرا ملاقات کرد که انسان بسیار خوبی بود. چون این نقش را قبلا به من داده بودند و منصفانه به‌نظر می‌رسید که دستکم با من که تا پیش از از دست دادن نقشم سه روز صاحب آن بودم، ملاقات کند».

او افزود: «همه چیز را تغییر دادند و داستان نسبت به آنچه در اصل بود، تبدیل به چیزی شد که بیشتر با من جور درمی‌آمد... خدا را شکر که روایت اصلی داستان زیر و رو شد».

© The Independent

بیشتر از زندگی