دختر بیل گیتس: والدینم برای پزشک شدن به من انگیزه دادند

«آن‌ها همیشه پشتیبان من بودند»

جنیفر گیتس، در دور مسابقات اسب‌دوانی در لس‌آنجلس، کالیفرنیا - Djansezian/Getty Images for Masters Grand Slam Indoor/AFP
 

جنیفر گیتس گفته است که تصمیمش برای انتخاب حرفه پزشکی تحت تأثیر پدرومادرش بیل و ملیندا گیتس و اشتیاق آن‌ها برای ساختن جهانی بهتر بوده است.

گیتس ۲۴ ساله درباره مسیر شغلی و اهدافش در مصاحبه‌ای با مجله «ساید لاین» شماره ماه ژوئیه، به گفت‌وگو نشست. او مکالماتی را که در مورد مساله سلامت جهانی با پدر و مادرش، در سال‌های جوانی‌اش داشت به خاطر آورد. 

گیتس شرح داد: «به عنوان یک بچه آن‌ها طوری با من حرف می‌زدند که انگار بزرگ‌سال هستم و از گفت‌وگو راجع به مسائل سخت ابایی نداشتند. من با شنیدن موضوعات مرگ‌ومیر کودکان سر میز شام، بیماری فلج اطفال و شیوع اچ آی وی/ایدز بزرگ شده‌ام.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق گفته‌های گیتس که در حال حاضر دومین سال تحصیل خود را در دانشکده پزشکی ایکهان در مانت سینای (ای‌اس‌ام‌ام اس) سپری می‌کند، این گفت‌وگوها علاقه او را به پزشکی برانگیخت و گفت که مادرش یک بار دیده بود که جنیفر به یکی از عروسک‌هایش در مورد ایدز/اچ آی وی آگاهی‌رسانی کرده و قصد داشته کمکش کند.

گیتس به شوخی گفت: «مادرم به این فکر کرد که شاید سر میز شام در مورد مسائل مربوط به بهداشت جهانی، بیش از حد صحبت کرده‌اند.»

دختر این موسس شرکت فن‌آوری هم‌چنین از پزشک خودش که متخصص اطفال بود هم الهام گرفته است چرا که به جنیفر گفته بود پزشکان می‌توانند حمایت مورد نیاز بیش‌تری از خانواده‌ها و بچه‌ها کنند.

این سوارکار گفت حتی اگر حرفه پزشکی را دنبال نکرده بودم پدر و مادرم گفته بودند که کاملا از من حمایت می کنند، آن‌ها همیشه پشتیبان من بودند.

«وقتی کم‌سن و سال‌تر بودم، آن‌ها گفتند که هر حرفه‌ای را که دوست دارم دنبال کنم، چه ریاضی باشد چه علم یا نوشتن و خواندن. من همیشه حس می‌کنم که رابطه خوبی با آن‌ها دارم چرا که به من اعتقاد داشته و در هر مسیری که قدم برمی‌دارم، از من حمایت ‌می‌کنند.»

جنیفر گیتس فرزند ارشد این زوج میلیارد و بشردوست هم‌چنین تأیید کرد که آزادی نقش ویژه‌ای در دنبال کردن علاقه‌مندی‌هایش داشته است.

او به این رسانه خبری گفت: «من در شرایط بسیار ممتازی به دنیا آمدم و فکر می‌کنم که باید از این شرایط استفاده کنم و از پدر و مادرم در مورد کشف موضوعاتی که به آن‌ها علاقه‌مندم، کمک بگیرم و امیدوارم که جهان را به مکانی بهتر تبدیل کنم.»

مجله فوربس قبلا گزارش کرده بود که این بنیان‌گذار مایکروسافت که ارزش خالص سرمایه‌اش ۱۰۹ میلیارد دلار است، گفته که او و ملیندا بیش‌تر سرمایه خود را به بنیاد بیل و ملیندا می‌بخشند و هر کدام از سه فرزند آن‌ها، تنها ۱۰ میلیون دلار ارث خواهند برد.

بیل گیتس ۶۴ ساله در طول برنامه «تد تاک» گفت: «ما می‌خواهیم تعادل را برقرار کنیم، آن‌ها برای انجام هر کاری آزادی عمل دارند اما در پول زیاد هم غرق نمی‌شوند که راحت بیرون بروند و هیچ کاری هم نکنند.»

طبق گفته‌های گیتس، دخترش خیال دارد بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشکده پزشکی، پزشک خانواده و یا متخصص اطفال شود اما در هرصورت هم‌چنان گزینه‌هایش را برای انتخاب دارد.

© The Independent

بیشتر از زندگی