کریسی تیگن طرفدارانش را به انجام آزمایش پاپ اسمیر و معاینه پستان‌ها تشویق کرد

این نویسنده برای آگاه‌بخشی درباره سلامت زنان مورد ستایش قرار گرفت

کریسی تیگن،نویسنده کتاب آشپزی - Frazer Harrison / Getty Images via AFP

«کریسی تیگن» به طرفدارانش یادآوری کرد که در دوران همه‌گیری کووید ۱۹، معاینات پزشکی مهم مثل آزمایش پاپ اسمیر (آزمایش سرطان دهانه رحم) و ماموگرافی (آزمایش سرطان پستان) را جهت پیش‌گیری از بیماری‌ها دنبال کنند.

روز یک‌شنبه این نویسنده کتاب آشپزی، عکسی از ملاقاتش با متخصص زنان و زایمان منتشر کرد.

زر در عکس پوشش سفید بهداشتی به تن دارد و ماسک زده است.

تیگن در توضیح این عکس نوشت: «پی‌گیری آزمایش پاپ اسمیر و معاینه پستان‌های خود را فراموش نکنید، حتی اگر آخرالزمان رسیده باشد!»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیگن ۳۴ ساله در توضیحی افزود: «پزشکان نمی‌توانند در آزمایش پاپ اسمیر شما مورد عجیبی پیدا کنند، مگر این که شما با مراجعه مداوم، مورد متفاوت در آزمایشات پاپ اسمیر را به آن‌ها نشان دهید!

لطفا اگر(در این کشور لعنتی) امکان مالی کافی دارید، این کار را انجام بدهید!»

«پاپ اسمیر» که به آن «آزمایش پاپ» هم می‌گویند، برای معاینه وتشخیص سرطان دهانه رحم، انجام می‌شود. طبق گزارشات مرکز «پلند پرنت هود»، بیش‌تر زنان باید آزمایش پاپ اسمیر را از سن ۲۱ سالگی آغاز کنند. متخصصان پیشنهاد می‌دهند که زنان از سن ۲۱ تا سن ۲۹ سالگی هر سه سال یک بار باید این آزمایش را انجام دهند مگر این‌که تجویز دیگری داده شود.

در پاسخ به این پست تیگن، بیش‌تر دنبال‌کنندگان او (از بین بیش از۳۰ میلیون دنبال‌کننده) او را به دلیل یادآوری معاینات و مراجعه به پزشک، ستایش کردند.

دکتر بروک وندرمولن از مدرسان پزشکی وزارت بهداشت و عضو ثابت زنان و زایمان در لندن نوشت: «ممنون از انتقال این پیام مهم پزشکی و هشدار برای سلامت عمومی. تاثیر این همه‌گیری بر افراد مبتلا به سرطان و روند درمان آن‌ها حقیقتا ترسناک است. فراموش نکنید که در صورت لزوم به پزشک خود مراجعه کنید.»

شخص دیگری گفت: «به عنوان یک پرستار بهداشت زنان باید از شما تشکر کنم که از طریق شبکه اجتماعی خود به زنان یادآوری کردید که رسیدگی به سلامت خود را در الویت قرار دهند.»

یادآوری تیگن به این دلیل بود که او ماه گذشته برای تخلیه پروتز سینه‌هایش تحت عمل جراحی قرار گرفت.

به گفته تیگن او تصمیم گرفت که به دلیل خطرات احتمالی این پروتزها را خارج کند.

او قبلا به مجله «گلمور» گفته بود: «می‌خواهم آن‌ها را خارج کنم . اگر یک کار مانده که باید انجام دهم، بیرون آوردن پروتزهاست. فکر می‌کنم که باید هر ده سال پروتز خود را تعویض کنید، اما وقتی بچه دارید به خطرات عمل فکر می‌کنید، حقیقتا دلم نمی‌خواهد به این شکل و با عمل جراحی سینه از دنیا بروم.»

© The Independent

بیشتر از زندگی