رد اتهام به سبک اکبر طبری: زن‌ها خیلی نامرد و دروغ‌گو هستند

یکی از کارمندان زن قوه قضاییه می‌گوید اکبر طبری با «ابر بدهکار بانکی» در تماس بوده

در ششمین جلسه دادگاه، یکی از اتهامات طبری مبنی بر دریافت رشوه از «سلطان فولاد» مطرح شد- ایرنا

ششمین جلسه از دادگاه بررسی پرونده فساد مالی گسترده در قوه قضاییه، امروز یک‌شنبه هشتم تیرماه، برگزار شد. متهم ردیف اول این دادگاه، اکبر طبری، معاون سابق رئیس پیشین قوه قضاییه، به هر حیله‌ای که می‌داند سعی در تبرّی جستن از اتهامات خود دارد. 

در ششمین جلسه این دادگاه پرحاشیه، موضوع یکی از اتهامات اکبر طبری، دریافت رشوه از یکی از متهمان فساد اقتصادی، رسول دانیال‌زاده ملقب به «سلطان فولاد» مطرح شد و البته اکبر طبری مانند تمام اتهامات دیگرش، آن را رد کرد. 

پیش‌تر، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرده بود که دانیال‌زاده «بیش از چهار هزار میلیارد تومان» بدهی بانکی دارد و از «مرتبطان نزدیک اکبر طبری و حسین فریدون» است.

اکبر طبری، معاون اجرایی پیشین دفتر ریاست قوه قضاییه، درباره اعمال نفوذ در پرونده رسول دانیال‌زاده در ارتباط با حسین فریدون، برادر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، گفت: «ادعای اعمال نفوذ در آن پرونده بلاوجه است.»

رسول قهرمانی، نماینده دادستان، با تاکید بر این که طبری عریضه‌های مردم را در «خردکن» می‌انداخت، گفت: «طبری می‌گوید خود را در برخی اقدامات مانند تحویل گرفتن ویلا، حسینی معرفی می‌کرد که شناخته نشود و عریضه‌های مردم به او سرازیر نشود و شرمنده مردم نگردد؛ اما نمی‌دانیم چرا متهمان اقتصادی با عریضه و فریضه‌ای در خدمت او و در دفترش حاضر می‌شدند و آقای طبری کار‌های آن‌ها را پیگیری می‌کرد.»

نماینده دادستان گفت که اکبر طبری بازپرس قوه قضاییه را به جرم «اعتنا نکردن به توصیه‌های خلاف قانون» از خانه سازمانی بیرون کرده است. او همچنین گفت که طبری تهدید کرده بوده است که اگر بازپرس مقاومت کند، از کار اخراج خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 این بازپرس معترض بوده است که چرا «عریضه‌های مردم بیچاره را در خردکن» می‌اندازد، ولی کار‌های متهمان اقتصادی را در خردکن نمی‌اندازد و پیگیری می‌کند. 

در بخش دیگری از این پرونده، ماجرای چگونگی برملا شدن رابطه اکبر طبری و رسول دانیال‌زاده نیز مطرح شده است. 

قاضی بابایی با اشاره به اظهارات یکی از کارمندان قوه قضاییه به نام «زهرا فتاحی» درباره اعمال نفوذ اکبر طبری در پرونده رسول دانیال‌زاده، گفت: «همکار ما در صفحات ۸۶ تا ۹۷ جلد ۴۹ پرونده گفته‌ که در پرونده دانیال‌زاده سه مرحله با او تماس تلفنی گرفتید و گفتید که قرار بازداشت او را تایید نکند.» قاضی دادگاه هم‌چنین گفت: «شما حقوق شوهر خواهرش را که کارمند معاونت شما بوده، قطع کرده‌اید»، و اکبر طبری هم در توضیح گفت که آن اظهارات «دروغ و کذب محض است، چون زن‌ها خیلی نامرد هستند و دروغ می‌گویند. جلو من حرف بزند.»

در بخش دیگری از دادگاه، رسول دانیال‌زاده برای توضیحات فراخوانده شد تا درباره رابطه با اکبر طبری توضیح دهد. به گفته منشی رسول دانیال‌زاده، وی دو عدد سیم‌کارت برای خودش و اکبر طبری خریداری کرده بود.

دانیال‌زاده درباره لزوم تهیه سیم‌کارت برای اکبر طبری و خودش، مدعی شد: «طبری از تلفن موبایل اصلا استفاده نمی‌کرد و از آنجایی که به من توصیه می‌کرد بدهی بانکی خود را تسویه کنم، لذا تمایل داشتم که به عنوان یک دوست به صورت دائم اموری را که انجام می‌دهم به وی (طبری) گزارش دهم، لذا سیم کارتی را برایش تهیه کردم.»

دانیال‌زاده مدعی شد که «اکبر طبری موبایل نداشت و من برای دسترسی به او برایش موبایل خریدم».

قوه قضاییه ایران در سال ۱۳۹۵ رسول دانیال‌زاده را در ارتباط با پرونده بدهی بانکی بازداشت کرد و غلامحسین‌ محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی وقت قوه قضاییه،‌ در بهمن‌ماه همان سال با اشاره به ارتباط این فرد با برخی نمایندگان مجلس و «ارتباط مشهود» او با حسین فریدون، برادر رئیس‌جمهوری ایران،‌ خواستار محاکمه علنی وی شد.

رسول دانیال‌زاده که به او لقب «سلطان فولاد» و «ابَر بدهکار بانکی» داده بودند، پس از تحمل شش ماه حبس در حالی‌ که به قید وثیقه آزاد شده بود، به بهانه درمان از کشور خارج شد و دیگر به ایران بازنگشت.

اما او در ۲۲ آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ به کشور بازگردانده شد. به گفته سخنگوی قوه قضائیه، رسول دانیال‌زاده «به میل خودش به کشور بازگشت.» سخنگوی قوه قضائیه در گفت‌وگویی با صداوسیما، گفته است: «با عنایت به اعتماد مشارالیه به دستگاه قضایی و مراجع اطلاعاتی و امنیتی کشور و همکاری‌هایی که در مسیر تحقیقات قضایی انجام داده است، قطعا از مساعدت‌ها و اقدامات قانونی برخوردار خواهد شد.»

بیشتر از