سامسونگ از گرا‌‌ن‌ترین تلویزیون جهان پرده‌برداری کرد

این تلویزیون صد هزار دلاری ۲۹۳ اینچی هرگز خاموش نمی‌شود

شرکت سامسونگ، تلویزیون جدید خود را به نام «دیوار لوکس» به بازار عرضه می‌کند. این مدل، احتمالا گرانقیمت‌ترین تلویزیونی است که تا کنون ساخته شده است.

صفحه ۲۹۳ اینچی این تلویزیون، تمام سطح یک دیوار را می‌پوشاند و آن را به یک صفحه دیجیتالی بزرگ تبدیل می‌کند.

از اندازه بزرگ آن گذشته، این صفحه، تصاویر را در قالب ریزنقطه (رزولوشِن) «۸ کِی» نشان می‌دهد. صفحه این تلویزیون با قطر تنها سه سانتی‌متر، بسیار نازک است و جای زیادی بر روی دیوار یک خانه بزرگ نمی‌گیرد.

این تلویزیون به گونه‌ای ساخته شده است که هرگز خاموش نمی‌شود. در عوض، وقتی که به‌عنوان تلویزیون استفاده نمی‌شود، می‌تواند تبدیل به یک بوم دیجیتال شود که بسته به میل صاحب آن و دکوراسیون خانه، تصاویر مختلف، از جمله آثار هنری را نمایش دهد.

شرکت سامسونگ می‌گوید که این تلویزیون را برای «محیط‌ها و خانه‌های لوکس» طراحی کرده است و بهای آن بیش از صد هزار دلار است.

سامسونگ پیش از این نیز یک تلویزیون دیگر به نام «دیوار» به بازار عرضه کرده بود، اما اندازه صفحه آن از سه متر و شصت و پنج سانتی‌متر تجاوز نمی‌کرد، که نصف اندازه صفحه تلویزیون جدید است.

سُگ کی کیم، معاون بخش تصویری شرکت سامسونگ، می‌گوید: «در دوازده ماه گذشته، سلیقه‌های جاری در زمینه دکوراسیون داخلی و تکنولوژی را دنبال کردیم تا بتوانیم در مورد شکل و تولید «دیوار لوکس» تصمیم بگیریم. ما در این مورد خلاف معمول رفتار کردیم، یعنی سبک زندگی و سلیقه کسانی را درنظر گرفتیم که خواهان تماشای تصاویر عالی و منحصر به‌فرد در خانه‌های خود هستند».

شرکت سامسونگ پیش‌تر گفته بود که آینده تلویزیون، در صفحات بزرگ آن است. بسیاری از این تلویزیون‌ها مثل «دیوار لوکس» از نوع «۸ کِی» هستند که هرچند تولید تصویر با چنین «ریزنقطه‌ای» هنوز عمومیت نیافته است، اما برای آینده ساخته شده است و ویدئوهای کنونی را نیز با «ریزنقطه» بیشتری نمایش می‌دهد.

این تلویزیون جدید، از ماه آینده میلادی به بازار خواهد آمد.

© The Independent

بیشتر از جهان