درباره هتل پناهجویان در مرکز حمله گلاسکو چه می‌دانیم؟

۹۱ اتاق هتل در خیابان جورج استریت غربی به عنوان اقامتگاه موقت مورد استفاده قرار گرفته‌است

 «عدنان یکی از ۳۷۰ پناهجویی بود که به اجبار به هتل‌ها برده شدند، در شرایطی که فاصله اجتماعی رعایت نمی‌شد و پولی نداشتند.» - Robert Perry / AFP

هتلی که حادثه مهم گلاسکو در آن رخ داد، به عنوان خانه پناهجویان در دوران اجرای مقررات منع آمدوشد ویروس کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

در پی گزارش‌هایی مبنی بر چندین مورد چاقوکشی در مرکز شهر که بعدازظهر جمعه رخ داد، پلیس مسلح در حال ورود به هتل Park Inn دیده شد.

گروه هتل‌های Radisson  که گرداننده هتل Park Inn است، تایید کرده است که ۹۱ اتاق هتل در خیابان جورج استریت غربی به عنوان اقامتگاه موقت مورد استفاده قرار گرفته ‌است.

تام فلانگن کارتونن، معاون رئیس منطقه‌ای این گروه هتل‌ها، اظهارداشت: «ما از حادثه فاجعه‌باری که امروز در خیابان جورج استریت غربی گلاسکو رخ داده است، بسیار غمگین هستیم."

او افزود: «ما با صاحب هتل و همه مقام‌های مربوطه از جمله پلیس اسکاتلند برای انجام تحقیقات همکاری می‌کنیم.»

«در جریان همه‌گیری کوید-۱۹ این هتل به عنوان اقامتگاه موقت مورد استفاده قرار گرفت.»

محمد آصف، مدیر بنیاد حقوق بشر افغان، ادعا کرده است که پناهجویان در میان ساکنان این هتل هستند. او در توییتر نوشت: «یک پناهجوی ساکن هتل به من گفت که اجازه ندارند با کسی صحبت کنند. او گفت که افراد بسیاری چاقو خورده‌اند.»

گروه کارزار «اقدام مثبت برای سکونت» (Positive Action In Housing) گفته است که این اتفاق نگرانی‌ها درباره سکونت پناهجویان را در ساختمان مربوط به گروه Mears  ، گروهی که حمایت‌های اجتماعی انجام می‌دهند، افزایش داده‌است.

هتل Park Inn  یکی از چندین هتلی است که از سوی گروه Mears   برای سکونت پناهجویان مورد استفاده قرار گرفته ‌است. این اقدام که در جریان آن پناهجویان بدون هیچ پولی از خانه‌های موقتی به هتل‌ها منتقل شده‌اند، بحث برانگیز بوده‌است.

«افراد مستاصل بسیاری، از جمله خدمات‌گیرندگان ما، آنجا زندگی می‌کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«دیروز گروه Mears  در مقابل نمایندگان مجلس اسکاتلند اذعان داشت که در ارزیابی میزان آسیب‌پذیری پناهجویانی که به اجبار جابجا شده‌اند اشتباه کرده‌اند.»

جان تیلور، مدیر اجرایی Mears ، روز پنجشنبه به نمایندگان مجلس گفت که هیچ ارزیابی رسمی درکار نبوده، اما اصرار داشت که در هر هتل مدیرانی بوده‌اند که برای هرگونه نیازهای روزمره یاری می‌رسانده‌اند. این شرکت پیش از این فعالان پناهندگی را به «گسترش اطلاعات غلط و گمراه کننده» متهم کرده ‌بود.

گروه «اقدام مثبت برای سکونت» همچنین گزارش داده است که یک پناهجوی سوری به نام عدنان البی پس از یک اقدام به خودکشی مشکوک در نزدیکی هتل، در مهمانخانه McLays  جانش را از دست داده‌ است. 

این گزارش می‌افزاید: «عدنان یکی از ۳۷۰ پناهجویی بود که به اجبار به هتل‌ها بردند شدند، در شرایطی که فاصله اجتماعی رعایت نمی‌شد و پولی نداشتند.»

شش نفر، از جمله یک افسر پلیس، در این حادثه مجروح شدند و یک فرد مشکوک به ضرب گلوله نیروهای مسلح کشته شده‌ است.

© The Independent

بیشتر از