شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کالیفرنیا به بالاترین حد رسید

تعداد آزمایش‌های تشخیص کرونا در آمریکا افزایش یافته است

تظاهرات علیه نژاد پرستی و خشونت پلیس در سانفرانسیسکو، ۲۵ مه- Vivian LIN / AFP

شمار مبتلایان روزانه ویروس کرونا در کالیفرنیا به بالاترین حد خود رسید و ۷۱۴۹ مورد جدید ابتلا در روز سه‌شنبه به ثبت رسید. از زمان شروع همه‌گیری، این دومین روز در ایالات متحد بود که شمار مبتلایان طی یک روز افزایش شدیدی پیدا کرد.

فرماندار این ایالت، گوین نیوسام روز چهارشنبه گفت طی دو روز و در حالی که بیش‌ترین تعداد آزمایش در ایالت کالیفرنیا انجام می‌شود، شمار مبتلایان تازه در این کشور ۶۹ درصد افزایش یافته و به ۴۲۳۰ نفر رسیده است.

در عین حال آمار سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد روز یک‌شنبه در کل کشور ۳۶۶۱۷ مورد جدید ابتلا ثبت شده است. تاکنون این دومین روز با بیش‌ترین شمار مبتلایان جدید است. اولین آن با ۳۸۵۰۹ مورد ابتلا حدود دو ماه پیش و روز ۲۶ آوریل بود.

آقای نیوسام گفت افزایش شمار مبتلایان جدید با بیش‌ترین تعداد آزمایشی که تاکنون و طی ۲۴ ساعت گرفته‌ایم یعنی ۹۶ هزار آزمایش مصادف شده است.

او گفت: «بسیاری فارغ از نگرش، گروه سیاسی یا موقعیتی که در طول این همه‌گیری داشته‌اند بر این باورند که هرچه تعداد آزمایش‌هایی که از مردم می‌گیریم بیش‌تر باشد همواره تعداد کل مبتلایان نیز بیش‌تر خواهد بود.

قطعاً در جریانات امروز شاهد این نکته هستیم.»

با وجود افزایش شمار مبتلایان جدید با رسیدن شمار آزمایش‌های انجام‌شده به بیش‌ترین حد، آقای نیوسام گفت: «آمار دقیق‌تر که باید به آن اهمیت بدهیم در واقع تعداد جواب‌های مثبت آزمایش‌هاست.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با افزایش شمار مبتلایان جدید و آزمایش‌ها طی دو روز گذشته، شمار جواب‌های مثبت از ۴.۸ درصد به ۵.۱ درصد رسیده‌ است.

نماینده بهداشت عمومی ایالتی و مدیر بخش بهداشت عمومی کالیفرنیا دکتر سونیا آنجلا گفت: «هنوز خیلی تا پایان این همه‌گیری راه داریم.»

خانم آنجلا گفت: «با افزایش آزمایش‌ها، مبتلایان بیش‌تری هم مشخص می‌شوند. اما تنها چیزی که می‌شود از روی این نکته فهمید این است که کووید ۱۹ هم‌چنان در جامعه فعال است.

انتظار می‌رود هم‌چنان شمار مبتلایان به کووید ۱۹ افزایش یابد و به همین ترتیب تعداد افراد بستری نیز دوباره رو به افزایش می‌رود.»

طی دو هفته گذشته در کالیفرنیا، طبق آخرین گزارش ۲۴ ساعته، تعداد افراد بستری ۲۹ درصد افزایش یافته و از ۳۱۷۷ نفر به ۴۰۹۵ نفر رسیده است.

تا امروز در کالیفرنیا حدود ۳ و نیم میلیون آزمایش گرفته‌اند و ۱۸۳ هزار و ۷۳ نفر مبتلا و ۵۵۸۰ جان‌باخته ثبت شده است.

حالا با افزایش شمار مبتلایان در سطح کشور، ۲۷ میلیون و نیم آزمایش انجام شده است و از سرگیری مرحله به مرحله فعالیت‌ها طبق برنامه ستاد بحران کرونای کاخ سفید در ایالت‌های مختلف اجرا می‌شود.

طبق توصیه‌ها به مردم درباره سفر در محدوده سه ایالت نیویورک، نیوجرسی و کانتیکت، کسانی که از ایالت‌هایی می‌آیند که مبتلایان زیادی دارند باید خود را ۱۴‍روز قرنطینه کنند.

 

سازمان بهداشت جهانی گفت این همه‌گیری قطعاً در ایالات متحده و سایر کشورها تشدید می‌شود و این لزوماً ربطی به افزایش تعداد آزمایش‌ها ندارد.

این نهاد در گزارشی که روز یک‌شنبه از آخرین وضعیت کووید ۱۹ ارائه داد اعلام کرد در این روز شاهد بیش‌ترین افزایش یک‌روزه شمار مبتلایان در سراسر جهان بوده‌ایم و این رقم در ایالات متحده ۳۶ هزار و ۶۰۰ نفر و در برزیل ۵۴ هزار و ۷۰۰ نفر بوده است.

رییس فوریت‌های سازمان جهانی بهداشت، دکتر مایکل رایان گفت این سازمان گمان نمی‌کند این افزایش ربطی به آزمایش‌های کرونا داشته باشد چون در آن صورت شمار بستری‌شدگان و آمار مرگ‌ومیر افزایش نمی‌یافت.

با توجه به داده‌های سازمان جهانی بهداشت آمار مرگ و میر در ایالات متحد از اویل ماه مه رو به کاهش گذاشته و در چهار هفته گذشته به کم‌تر از ۱۵۰۰ نفر در روز و در مجموع به ۱۲۰ هزار و ۱۷۱ نفر در کشور رسیده است.

پس از روز یک‌شنبه که افزایش در شمار مبتلایان جدید در ایالات متحد گزارش شده، شمار مبتلایان این هفته رو به کاهش گذاشت و در مجموع به ۲ میلیون و ۲۹۵ هزار و ۲۷۲ نفر رسید.

آقای رایان گفت: «حالا دیگر همه‌گیری در شماری از کشورهای بزرگ به اوج خود رسیده یا رو به اوج است. شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در کالیفرنیا به بیش‌ترین حد خود تاکنون رسید.»

© The Independent

بیشتر از جهان