علم‌الهدی: به خواسته‌ بازاری‌های اطراف حرم توجه نمی‌شود

دانشگاه علوم پزشکی مشهد: با رشد کرونا مواجهیم

علم‌الهدی گفته در زمان بسته بودن حرم امام هشتم شیعیان، تولیت این حرم با فشار سنگینی از طرف زائران بین‌المللی مواجه بوده است-برنا

در روزی که معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از رشد شتابان روند ابتلا به کرونا در استان خراسان رضوی و شهر مشهد سخن گفته است، احمد علم‌الهدی، نماینده علی خامنه‌ای در این استان گفته که دولت باید درخواست بازاری‌های اطراف حرم برای حذف مقررات بهداشتی را جدی بگیرد.

مهدی قلیان، معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد صبح امروز گفته که ۴۰ درصد از افراد مشکوک که از آن‌ها تست کرونا گرفته می‌شود، به این بیماری مبتلا هستند در حالی که در اسفند و فروردین این میزان ۲۰ تا ۲۵ درصد بوده است.

این مقام درمانی نسبت به افزایش شمار مبتلایان به کرونا در شهر مشهد هشدار داده است.

با این‌حال احمد علم‌الهدی، یک مقام دیگر این شهر که نماینده رهبر ایران در استان خراسان رضوی است گفته که وضع بهداشتی مشهد مطلوب است و دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا باید «عواطف زائران» و «درخواست بازاری‌های اطراف حرم» را در نظر بگیرند.

علم‌الهدی گفته در زمان بسته بودن حرم امام هشتم شیعیان، تولیت این حرم با فشار سنگینی از طرف زائران بین‌المللی مواجه بوده است.

او گفته که هم‌اکنون « به دلیل محدودیت‌ها مقدار حضور زائران بسیار کم شده است و این مهم معضل اقتصادی جدی‌ای را برای مردم مشهد ایجاد می‌کند».

از ابتدای شیوع کرونا در ایران، احمد علم‌الهدی یکی از مخالفان جدی تعطیلی اماکن مذهبی برای جلوگیری از گسترش این بیماری بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فشار او و دیگر روحانیون و همراهی رهبر جمهوری اسلامی سبب شد تا از روزهای پایانی اردیبهشت اماکن زیارتی مجدداً بازگشایی شوند.

گشوده شدن اماکن مذهبی به روی زائران پس از آن رخ داد که علی خامنه‌ای با حضور در جلسه روز ۲۱ اردیبهشت ستاد ملی مقابله با کرونا به آن‌ها دستور داد که تصمیم‌گیری درباره بازگشایی اماکن مذهبی را به کسانی واگذار کنند که اهمیت دعا و توسل را درک می‌کنند.

پس از بازگشایی این اماکن، رشد بیماری کرونا در ایران مجدداً صعودی شد و در روز ۱۵ خردادماه به‌صورت بی‌سابقه‌ای از  مرز۳۵۰۰ نفر بیمار جدید در یک‌روز نیز گذشت.

بیشتر از