اسپانیا قوانین قرنطینه مربوط به مسافران بریتانیایی را برمی‌دارد

اسپانیا به زودی قانون قرنطینه را برای تمامی مسافران اروپایی آزاد می‌کند

وزیر امورخارجه اسپانیا گفته که شهروندان بریتانیایی بدون نیاز به خود قرنطینگی مجازند تا آزادانه وارد کشور شوند- Josep LAGO / AFP

مقررات مربوط به قرنطینه، نیمه شب به وقت محلی برداشته شد وحالا مسافران بریتانیایی بدون نیاز به خود قرنطینگی ۱۴ روزه وارد اسپانیا می‌شوند.

اما مسافران بریتانیایی به خاک اصلی، بالریک و جزایر قناری که برخلاف دستورالعمل فعلی سفر وزارت خارجه عمل کرده‌اند، بعد از بازگشت به خانه باید دو هفته خودقرنطینگی را سپری کنند.

وزیر امورخارجه اسپانیا به بی بی سی گفت که شهروندان بریتانیایی بدون نیاز به خود قرنطینگی مجازند تا آزادانه وارد کشور شوند.

با توجه به کاهش موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا، این کشور از امروز قانون قرنطینه را برای تمامی مسافران اروپایی آزاد می‌کند. آرانچا گونزالس لایا گفت که این تصمیم برای «ادای احترام» به ۴۰۰ هزار بریتانیایی‌ای گرفته شده که خانه دوم‌شان در اسپانیا است.

او گفت:«تصمیمی که گرفته‌ایم به مسافران بریتانیایی امکان می‌دهد تا مانند سایر مسافران اتحادیه اروپا و منطقه شنگن از ۲۱ ژوئن آزادانه و بدون نیاز به قرنطینه وارد اسپانیا شوند.»

«ما می‌خواهیم که با اطمینان از مسافران‌مان استقبال کنیم، اما همچنین می‌خواهیم با حفظ امنیت و سلامت آنها علاوه بر اسپانیایی‌ها، این کار انجام بدهیم.»

«وضعیت اضطراری» که از تاریخ ۱۳ مارس در کشور اعمال شده بود، امروز برداشته شد و سفر بین مناطق، بار دیگر مجاز شد.

درجه حرارت بدن افرادی که از بریتانیا وارد می‌شوند، بررسی می‌شود و همچنین باید جزئیات ارتباطات خود را در مدت زمان اقامت، ارائه دهند.

خانم گونزالس گفت که گفت‌وگوهایی در حال انجام شدن است تا معافیت قرنطینه در مورد افرادی که از اسپانیا به بریتانیا می‌روند، اجرا شود.

مقامات رسمی وزارت حمل ونقل در حال مذاکره برای معاملات دوسویه بدون قرنطینه با عنوان «پل ‌ای هوایی» با «راهروهای سفر» با کشورهای مقصد کلیدی هستند. اسپانیا در صدر این فهرست است و فرانسه، پرتقال، ایتالیا و یونان هم آن را شامل می‌شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما در حال حاضر دستورالعمل وزارت خارجه و قوانین قرنطینه بریتانیا، سفر به نواحی وابسته مدیترانه را تقریبا برای همه افراد ممنوع کرده است؛ مگر کسانی که خانه دومشان آنجاست که می‌توانند تا زمان تسهیل قوانین بریتانیا برای بازگشت مسافران بریتانیایی، «در انتظار» باشند.

بزرگترین شرکت تعطیلات بریتانیایی به نام «توی»، به مشریان می‌گوید:«ما قول می‌دهیم که شما را فقط به تعطیلات بدون قرنطینه ببریم. این به معنای آن است که شما را به مکان‌هایی که می‌دانیم در آن به خودقرنطینگی در زمان ورود به مقصد و یا بازگشت به خانه نیاز است، نخواهیم برد.»

© The Independent

بیشتر از جهان