تهدید کره شمالی به پرتاب کوهی از اعلامیه تبلیغاتی به سمت جنوب

کره جنوبی نیز در تلاشی برای افشای ادعاهای دروغین همسایه شمالی، اعلامیه‌هایی را در چند روز اخیر به سمت آنان پرتاب کرد

نظامیان کره شمالی در میدان اصلی شهر پیونگ یانگ- سپتامبر ۲۰۱۸ - Ed JONES / AFP

به گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی، با افزایش تنش میان دو کشور، هواداران کیم جونگ اون خود را برای بمباران کره جنوبی با اعلامیه‌های تبلیغاتی آماده کرده‌اند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی می‌گوید شهروندان «فعالانه در حال آماده‌سازی پخش اعلامیه‌های تبلیغاتی در سطح وسیع» به آن سوی مرز هستند.

به ادعای خبرگزاری رسمی، این اعلامیه‌ها که قرار است به سمت سئول شلیک شوند، در حال حاضر در حجم انبوهی انبار شده‌اند که به اندازه یک کوه ارتفاع دارد.

در این خبر آمده است: «هر عملی با عکس‌العمل مناسبی روبه‌رو می‌شود و فقط وقتی خودتان تجربه کنید می‌توانید بفهمید که چقدر توهین‌آمیز است.»

کره جنوبی نیز در تلاشی برای افشای ادعاهای دروغین همسایه شمالی، اعلامیه‌هایی را در چند روز اخیر به سمت آنان پرتاب کرد. کره شمالی این اقدام را به فراریان ناراضی نسبت داده و همسایه خود را به اقدام نظامی تهدید کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رژیم آقای کیم با انفجار دفتر ارتباط میان دو کره در روز سه‌شنبه هفته گذشته خشم خود را از اعلامیه‌پراکنی‌های فراریان و بی‌توجهی کره جنوبی به این اقدام ابراز داشت و این کشور را «سگ دو رگه» خواند.

وزارت اتحاد کره جنوبی که مسئولیت گفت‌وگوهای بین دو کره را به عهده دارد، روز شنبه اعلام کرد که یورش اعلامیه‌ای کره شمالی «بسیار تأسف‌برانگیز» است. این وزارت خواستار کنار گذاشتن فوری این روش شد.

در همین حال یک گروه از فراریان کره شمالی در کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد که طرحی را ملغی کرده است که قرار بود روز یک‌شنبه اجرا شود. آنها قصد داشتند صدها بطری پلاستیکی را با برنج، دارو و ماسک بهداشتی پر کرده و در نزدیکی مرز به دریا بیندازند تا در سواحل کره شمالی به دست مردم نیازمند برسد.

یکی دیگر از گروه‌های ترک‌کننده کره شمالی پیش از این بسته‌های غذا، دلار، رادیوهای کوچک و حتی حافظه‌های جیبی از سریال‌های تلویزیونی کره جنوبی و خبرهای روز را از طریق بالون یا رودخانه به دست مردم در کره شمالی رسانده بود.

دو کشور از زمان درگیری‌های مسلحانه سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ رسما در وضعیت جنگ هستند، چرا که هنوز بین آنها رسما قرارداد صلح امضا نشده است. هر دو دهه‌هاست که به مبارزه اطلاعاتی و تیلیغاتی علیه یکدیگر می‌پردازند اما برنامه رسمی کره جنوبی در انداختن بسته‌های اعلامیه به منطقه غیر نظامی در سال ۲۰۱۰ پایان‌یافته اعلام شد.

گزارش بیشتر از رویترز

© The Independent

بیشتر از جهان