راجر فدرر ادامه مسابقات تنیس سال ۲۰۲۰ را از دست خواهد داد

این خبر در پی جراحی دوم این بازیکن سرشناس تنیس عنوان شده است

راجر فدرر را به عنوان موفق‌ترین بازیکن تنیس مردان در تاریخچه این ورزش می‌شناسند - Martin BUREAU / AFP

راجر فدرر، قهرمان ۲۰ دوره از مسابقات تنیس جهان اعلام کرد بعد از جراحی دیگری بر روی زانویش که در پی «بروز مشکلی» اتفاق افتاد، بقیه مسابقات تنیس سال ۲۰۲۰ را از دست خواهد داد.

موفق‌ترین بازیکن تنیس مردان در تاریخچه این ورزش، بعد از شکست در برابر نواک جوکوویچ در مسابقات تنیس استرالیا، در ماه فوریه یک جراحی بر روی زانوی خود داشت و با استراحت در مسابقات فصل آینده سعی کرد برای بازگشت به رقابت‌های ویمبلدون آماده شود.

گرچه رقابت‌های ویمبلدون هم به خاطر شیوع ویروس کرونا لغو شدند و فدرر زمان بسیار بیش‌تری برای بهبود داشت، اما این بازیکن ۳۸ ساله گفت بهبود زانوی او آن گونه که انتظار می‌رفت پیش نرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در نتیجه او صبح چهارشنبه تایید کرد برای بار دوم تحت عمل جراحی زانوی راست مصدوم خود قرار گرفته و اکنون مجبور است ادامه سال را استراحت کند تا بتواند به آمادگی جسمانی کامل دست یابد که یعنی وقتی بازی‌های تنیس از تعطیلی کووید-۱۹ عبور کرده و از سر گرفته شوند، راجر فدرر متاسفانه در زمین تنیس حضور نخواهد داشت.

آقای فدرر در نامه‌ای خطاب به هوادارانش نوشت: «امیدوارم شما سالم و ایمن‌ باشید. چند هفته پیش مشکلی در زمینه بهبود زانویم پیش آمد و مجبور شدم دوباره روی زانوی راستم یک عمل جراحی سریع انجام بدهم. اکنون هم مانند همان اتفاقی افتاد که در فصل ۲۰۱۷ برایم افتاد. برنامه دارم زمان مورد نیاز برای بهبود کامل و آمادگی ۱۰۰ درصدی خود را به استراحت اختصاص دهم تا بتوانم دوباره در بالاترین سطح خود به مسابقات بازگردم.»

او ادامه داد: «من عمیقا دلتنگ هواداران خود و مسابقات خواهم شد ولی امیدوارم همه را دوباره با آغاز فصل ۲۰۲۱ ببینم. با بهترین آرزوها، راجر.»

این اقدام یادآور ماجرای مشابه است که برای این بازیکن سوییسی در سال ۲۰۱۶ اتفاق افتاد؛ وقتی مصدومیتی مشابه و زودهنگام به بازی‌ او در مسابقات پایان داد. با وجود این، فدرر مانند همیشه به عرصه رقابت‌ها بازگشت و برنده دو عنوان قهرمانی در سال ۲۰۱۷ شد.

آقای فدرر بعد از کسب ۲۰ عنوان قهرمانی تا سال ۲۰۱۸ در رقابت‌های تنیس استرالیا، بیش از دو سال پیش، به قهرمانی دیگری دست نیافته است. گرچه در بازی‌های ویمبلدون سال گذشته به بازی‌ فینال راه یافت و پیش‌تر در همان سال نیز یکی از بازیکنان مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های رولند گاروس بود. او هنوز موفق‌ترین تنیس‌باز مرد در بازی‌های تک‌نفره در طول تاریخ این ورزش است. گرچه رقیب دیرینه او رافائل نادال تنها یک عنوان قهرمانی از او کم‌تر دارد و جوکوویچ نیز با دو قهرمانی کم‌تر از نادال، ۱۷ قهرمانی را در کارنامه خود ثبت کرده است.

هر دوی نادال و جوکوویچ نسبت به برگزاری بازی‌های تنیس ایالات متحده طبق برنامه قبلی اظهار تردید کرده‌اند چرا که نگرانی‌های بهداشتی در حال حاضر بازی‌های تنیس را در سراسر دنیا متوقف کرده است. رقابت‌های انجمن تنیس حرفه‌ای حداقل تا پایان ماه ژوئیه از سر گرفته نخواهد شد و بعد از آن نیز برنامه‌ای فشرده انتظار بازیکنان را در ماه‌های اوت و سپتامبر می‌کشد چرا که رقابت‌های تنیس ایالات متحده به سرعت به بازی‌های تنیس فرانسه ختم خواهد شد که از قبل برنامه‌ریزی شده‌اند.

پیش‌تر در هفته جاری، نواک جوکوویچ، تنیس‌باز اول دنیا تمهیدات قرنطینه در نیویورک پیش از بازی‌های تنیس فلاشینگ مدوز را «تقریبا افراطی» نامید و اظهار داشت اگر تغییراتی در زمینه محدودیت‌های موجود اتفاق نیفتد او بازگشت خود به دنیای تنیس را تا بازی‌های رولند گاروس در ماه بعدی به تعویق خواهد انداخت.

© The Independent

بیشتر از ورزش