طرح تحریم ۵۰ نفتکش به‌منظور پرهیز از درگیری آمریکا با ایران و ونزوئلا

بلومبرگ: خزانه‌داری‌ آمریکا تحریم نفتکش‌ها را در دستور کار دارد

پنج تانکر نفتی اخیرا یک و نیم میلیون بشکه سوخت از ایران به ونزوئلا انتقال دادند-Venezuelan Ministry of Popular Power for Communication (MINCI) / AFP

در حالی که مقامات تهران می‌گویند در صورت درخواست ونزوئلا، آماده ارسال محموله‌های سوخت بیشتری به این کشور هستند، دولت دونالد ترامپ در صدد است برای قطع تجارت بین تهران و کاراکاس، ۵۰ نفتکش را تحریم کند.

یک منبع آگاه به بلومبرگ گفت: «این تحریم‌ها از طریق خزانه‌داری اعمال می‌شوند و هدف آن جلوگیری از اقدام نظامی آمریکا است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش این خبرگزاری آمریکایی، دولت ترامپ در تلاش است مانع حمایت جمهوری اسلامی از نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا شود. آمریکا و ۶۰ کشور دیگر او را به رسمیت نمی‌شناسند و خواستار کناره‌گیری مادورو از قدرت هستند. به دنبال سوء‌مدیریت و فساد گسترده در دولت مادورو، وضعیت اقتصادی ونزوئلا به شدت وخیم است و بزرگترین موج مهاجرت از این کشور اتفاق افتاده است.

ایران و ونزوئلا که هر دو هدف تحریم‌های آمریکا قرار دارند، می‌کوشند با اقداماتی نظیر همکاری در بخش نفت و پالایشگاه، جبهه متحدی علیه آمریکا به نمایش بگذارند.

ونزوئلا که بزرگترین ذخایر نفتی جهان را در اختیار دارد اکنون با مشکل کمبود سوخت در نتیجه از کار افتادن پالایشگاه‌های خود مواجه است.

ایران ماه گذشته پنج تانکر نفتی حامل یک و نیم میلیون بشکه سوخت را به ونزوئلا تحویل داد.

روز گذشته نیز وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت کمک‌های بشردوستانه ایران برای مقابله با شیوع کرونا در ونزوئلا به این کشور رسیده است.