هشدار فرودگاه هیترو درباره اخراج ۲۵ هزار کارمند و کارگر

در پی اعلام مقررات جدید قرنطینه، مسئولان فرودگاه لندن از اخراج احتمالی یک‌سوم نیروهایشان خبر داده‌اند

این تعداد بیکاری در نتیجه طرحی است که مسافران را از روز دوشنبه  ملزم می‌کند به مدت ۱۴ روز از زمان ورود به قرنطینه خودخواسته بپردازند-Tolga Akmen / AFP

دستور جدید قرنطینه مسافران در انگلستان، ۲۵ هزار نفر را در فرودگاه هیترو از کار بی‌کار خواهد کرد.

به گفته جان هلند کای، رئیس فرودگاه هیترو لندن، این تعداد بیکاری در نتیجه طرحی است که مسافران را از روز دوشنبه  ملزم می‌کند به مدت ۱۴ روز از زمان ورود به قرنطینه خودخواسته بپردازند.

رئیس فرودگاه در گفتگویی با برنامه صبحگاهی پادکست «منظره شهر» گفت: «۷۶ هزار نفر در استخدام فرودگاه هیترو هستند. این یعنی در همین اطراف، از هر چهار نفر، یک نفر در این فرودگاه مشغول به کار است. حالا اگر بخواهیم در این سطح وسیع تعدیل نیرو کنیم، تأثیر ویرانگر آن را در جامعه محلی می‌توانید پیش‌بینی کنید. حتی خود حوزه انتخابی نخست وزیر که در چند کیلومتری فرودگاه واقع است.»

وی ادامه داد: «آن طور که ما از خطوط هوایی شنیده‌ایم، آنها قرار است حدود یک سوم کارمندان خود را اخراج کنند. این نسبت برای ما یعنی چیزی حدود ۲۵ هزار نفر. این فاجعه عظیمی برای غرب لندن و منطقه تیمز ولی خواهد بود.»

آقای هلند کای، در پاسخ به این پرسش که آیا او نیز دارد نسبت یک سوم را برای تعدیل نیروی کار خود در نظر می‌گیرد، گفت: «این دقیقا نسبت قابل قبولی است که می‌توانیم در نظر بگیریم. من دوست ندارم شاهد چنین اتفاقی باشم ولی مجبوریم تا یکی دو هفته دیگر تصمیم بگیریم.»

به گفته ایشان، تعداد مسافران در ماه‌های آوریل، می و ژوئن چیزی حدود ۵ تا ۷ هزار نفر در روز بود. این در حالی است که فرودگاه هیترو در سال ۲۰۱۸ به طور میانگین روزانه پذیرای ۲۲۰ هزار مسافر بوده است.

وی در رابطه با قوانین جدید قرنطینه خاطر نشان کرد: «چاره‌ای نداریم جز این که بدترین حالت را در نظر بگیریم. همه شرکت‌های هواپیمایی در شرایط بدی هستند. شنیده‌ام که یکی از فرودگاه‌ها فقط چند روز دیگر، نه چند هفته دیگر، می‌تواند دوام بیاورد. اوضاع این قدر خراب است. خطوط هوایی استخدام ندارند و فقط دارند تعدیل نیرو می‌کنند و دستمزدها را پایین می‌آورند چون چاره‌ای ندارند. باید سر پا بمانند.»

به گفته رئیس فرودگاه هیترو، کل صنعت نیاز به اقدام فوری دولت دارد تا در یک حرکت «هماهنگ شده» بخش هوایی را جان دوباره‌ای ببخشند.

وی می‌گوید: «اما در حال حاضر ما دستمان کوتاه است و اگر نتوانیم مردم را دوباره به سفر وا داریم، سایر بخش‌های اقتصادی نیز به این زودی‌ روی پا نخواهند ایستاد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شرکت‌های مسافرتی و هواپیمایی از زمان اعلام این طرح در ماه گذشته، بارها از دولت خواسته‌اند که آن را ملغی کنند چرا که این طرح خسارت عظیمی به صنعت آنها وارد کرده است.

گفته می‌شود هواپیمایی بریتیش ایر ویز، قصد دارد در این رابطه به طور قانونی شکایت کند. آنها معتقدند قوانین جدید «نامعقول و نامتناسب» است چرا که برای این تصمیمات با آنها مشورت نشده و دستور قرنطینه خودساخته بسیار سختگیرانه‌تر از آن چیزی است که خود بیماران کووید۱۹ در انگلستان باید رعایت کنند.

اما وزیر بهداشت انگلستان، مت هنکوک، ضمن دفاع از قانون قرنطینه، به اسکای نیوز گفت: «ما قانون قرنطینه را دوباره فعال کردیم چرا که با کاهش تعداد مبتلایان جدید در کشور، سهم مسافران خارجی در انتقال ویروس افزایش خواهد یافت. معلوم است چرا، چون در داخل تعداد ابتلا پایین آمده است.»

گزارش  های بیشتر از پرس اسوسیشن

© The Independent

بیشتر از جهان