ساخت دیوار و حصار در اطراف کاخ سفید در بحبوحه اعتراضات

دیوارهای فلزی سیاه جدید روز پنج‌شنبه هفته گذشته در اطراف بخش غربی و جنوبی برای حفظ امنیت نصب شد

دونالد ترامپ و همسرش ملانیا در باغ رُز کاخ سفید- AFP

همزمان با تظاهرات سراسری در ایالات متحده و تنش‌های نژادی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، یک‌شبه تصمیم گرفت در اطراف کاخ سفید حصارهای محافظتی بیشتری تعبیه کند.

دیوارهای فلزی سیاه جدید روز پنج‌شنبه هفته گذشته در اطراف بخش غربی و جنوبی برای حفظ امنیت نصب شد تا برای دونالد ترامپ منطقه امن وسیعی را دور کاخ سفید به وجود بیاورد.

این تصمیم برای بستن خیابان‌ها و پارک‌های بیشتر در اطراف کاخ سفید در حالی گرفته شده است که تظاهرات علیه نژادپرستی ریشه‌دار در آمریکا از روز دوشنبه به شکل کاملا صلح‌آمیز برگزار شده است.

تعدادی دیوار حفاظتی تقریبا دو و نیم متری روز دوشنبه در بخش شمالی کاخ سفید تعبیه شد، زمانی که پلیس برای متفرق کردن معترضان از میدان لافایت از گاز اشک‌آور استفاده کرد تا دونالد ترامپ بتواند در محوطه بیرونی کلیسای سنت جان اپیسکوپال از خودش عکس بگیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس شواهد و عکس‌های موجود، کارکنان روز پنج‌شنبه مشغول نصب دیوار در اطرف ورودی دفتر اجرایی آیزنهاور در خیابان هفدهم بودند.

کارکنان سپس دیوارهای بیشتری را روز پنج‌شنبه در اطراف الیپس در محوطه جنوبی کاخ سفید نصب کردند، که درواقع محوطه ۵۲ هکتاری پارک را پوشش داد که از آن به عنوان «حیاط ملت» یاد می‌شود.

گزارشگران و افراد محلی واشینگتن دی‌سی از نصب این دیوارها تصاویر تهیه کرده و آن را به صورت آنلاین منتشر کرده و به آن اعتراض کردند.

استیون کینگ، نویسنده آمریکایی، شب پنج‌شنبه در توییتر نوشت: «امیدوارم اولین اقدام جو بایدن، برداشتن این حصار لعنتی از اطراف خانه مردم باشد.»

موریِل بوزر، شهردار منطقه کلمبیا، نیز نگرانی خود را از این که ممکن است دولت ترامپ  فراتر از کاخ سفید حصاری دائمی بکشد، ابراز کرد.

خانم بوزر روز پنج‌شنبه گفت: «به یاد داشته باشید که اینجا خانه مردم است. این وضعیت بسیار دشواری است که کاخ سفید و ساکنانش مجبور شده‌اند با دیوار جدا شوند. آقای ترامپ به خاطر این که می‌خواست در مرزهای آمریکا دیوار بکشد بسیار سرزنش شد، اما او در عوض دور کاخ سفید دیوار ساخت.»

سناتور دموکرات آقای پاتریک لی هم در این باره گفته است: «باز برای مالیات‌دهندگان آمریکایی و نه مکزیکی قبض پرداخت فرستاده خواهد شد.»

© The Independent

بیشتر از جهان