اخراج زن متهم به نژادپرستی مشکلات زیربنایی را حل نمی‌کند

خانم کوپر در مقابل دوربین از افکار عمومی عذرخواهی کرد و گفت نژادپرست نیست، بلکه ترسیده بود

جریان برخورد مرد سیاه‌پوست با زن سفیدپوست در سنترال پارک به حدی توجه را به رفتار زن متمرکز کرد که معضلات زیربنایی آن مورد غفلت قرار گرفته.
کریستین کوپر در پارک مرکزی نیویورک سرگرم تماشای پرندگان بود که از ایمی کوپر خواست طبق مقررات پارک قلاده سگش را ببندد (تشابه دو اسم کاملا تصادفی است). با بالا گرفتن مشاجره، خانم کوپر به پلیس زنگ زد و به دروغ گزارش داد آقای کوپر برای او و سگش درد سر ایجاد کرده است. او در مکالمه تلفنی به پلیس گفت «یک مرد آفریقایی آمریکایی با کلاه ایمنی دوچرخه» از او فیلم گرفته و سگش را تهدید کرده است.

فیلم این واقعه که آقای کوپر در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت، خشم بسیاری از بینندگان را از رفتار خانم کوپر برانگیخت و نمونه دیگری شد از موارد متعددی که یک سفید پوست بدون هیچ دلیلی از یک سیاه آمریکایی به پلیس شکایت می‌برد.

آقای کوپر به روزنامه نیویورک گفت «جایی که او رفته مکان نژادپرست‌هاست. رفتار او نژادپرستانه بود. آیا او نژادپرست است؟ من نمی‌توانم بگویم. فقط خودش با اعمال بعدی خودش می‌تواند تعیین کند. شاید می‌خواسته قضیه را به نفع خود تمام کند. خودش رفته آنجا و خودش باید یک چیزی سرهم کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم کوپر خیلی زود عاقبت کارش را دید. هم در فضای مجازی مورد اهانت قرار گرفت و هم از کار برکنار شد. او به عنوان رئیس بخش سرمایه‌گذاری شرکت فرانکلین تمپلتون احتمالا حقوقی در حدود ۱۷۰ هزار دلار در سال می‌گرفت.

شرکت فرانکلین تمپلتون در حساب توئیتری خود آورده «پس از جلسات داخلی و بررسی حادثه دیروز در پارک مرکزی، تصمیم بر آن شد که کارمند مزبور بلافاصله اخراج شود. شرکت فرنکلین تمپلتون هیچ درجه‌ای از تبعیض نژادی را تحمل نمی‌کند.»

به گفته آقای کوپر به نظر نمی‌رسد اخراج این زن از محل کارش حق مطلب را در رابطه با معضلات اصلی چنین حوادثی ادا کرده باشد.

او می‌گوید «فکر نکنم اخراج مشکل را حل کند. نمی‌فهمم چه ربطی به اصل ماجرا دارد. به نظرم باید فراتر از صرفا این واقعه و این فرد مشخص تفکر کنیم. همه دارند از این زن و کاری که کرده حرف می‌زنند، در حالی که مشکل زیربنایی است و مثل آفتی است که این شهر و این کشور را قرن‌ها در بر گرفته است.»

خانم کوپر در مقابل دوربین از افکار عمومی عذرخواهی کرد و گفت نژادپرست نیست، بلکه ترسیده بود.

او در مصاحبه‌اش با شبکه سی ان ان گفت «من نژادپرست نیستم. اصلا قصد نداشتم آن مرد را آزار بدهم. فکر کنم ترسیده بودم. وقتی تنها در پارک هستید، نمی‌دانید چه اتفاقی ممکن است بیافتد. البته بهانه‌جویی نمی‌کنم و دفاعی ندارم.»

خانم کوپر علاوه بر از دست دادن شغل خود، از سوی کاربران خشمگین شبکه‌های اجتماعی تهدید به مرگ شده است. به گفته او تهدید به مرگ غیرسازنده و اشتباه است.

آقای کوپر گفته است «خیلی متأسفم که پیام‌های تهدیدآمیز گرفته. اصلا اخلاقی نیست. اگر ناراحتید که او من را تهدید کرده و برای یک مرد سیاه پلیس خبر کرده، پس چطور می‌توانید برگردید و او را تهدید به مرگ کنید. خیلی بی‌معنی است. وحشتناک است.»

او گفت وقتی او از صمیم قلب عذرخواهی کرده و قبول کرده که سگش را دیگر بدون قلاده در پارک راه نمی‌برد، «ما هیچ مشکلی با هم نداریم.»

© The Independent

بیشتر از جهان